consultatiebureau

Hoi,

ik ben vandaag weer naar het consultatiebureau geweest en mijn meisje weegt alweer 6030 gram, en is 60.5 centimeter, het gaat erg goed dus!!

Alleen begon die vrouw over haar heupjes...ik moet nu naar de dokter, want zij dacht dat haar ene beentje langer is dan de andere, ze twijfelde heel erg, maar wou toch graag dat de dokter er naar keek...

En ze vroeg hoe ze sliep, en ik vertelde dat ik de bakerzak gebruik en dat ze sindsdien overdag heel veel slaap (ik helemaal trots!) en toen zei zij dat ze daar helemaal niet weg van is, want als ze gaan draaien dat het erg gevaarlijk is, ik gelijk van shit, want ze kan echt niet zonder!!  Nou ik  toen ik thuis kwam haar   toch zonder zak in bed gestopt, nou echt drama!! Ze heeft 45 min lopen huilen, en toen heb ik haar weer in de zak gestopt en ze viel binnen   3 min in slaap, nou ze kan de pot op, ik blijf hem verlopig nog gebruiken, als ze gaat draaien zie ik het wel weer.Hoe reageren ze bij jullie op het consultatiebureau op de bakerzak?? Want ik lees hier toch dat veel van jullie hem ook gebruiken, en hebben jullie al weleens zonder geprobeerd, en hoe ging dat?? Want ze moeten natuurlijk op een gegeven moment wel zonder kunnen slapen....

Groetjes Elise mv Chelsey( 13 weken en 5 dagen)

Hoi,

Weet je al wanneer je naar de huisarts moet?
Ze kunnen het beter nog een keer nakijken maar dan weet je of het klopt wat ze gezegd hebben op het cb.
Je bedoelt toch de bakerzak?
Daar hebben ze bij   ons op het cb niks van gezegd.
Misschien heeft ze zicht vergist en dacht ze dat je inbakeren bedoelde.
Want met de bakerzak kunnen ze de handjes nog wel bewegen als ze zich omdraaien en is het veiliger als inbakeren.
Op een gegeven moment toen jaimey wat ouder was hebben in t weekend geprobeerd om hem zonder bakerzak te doen en in een slaapzak te leggen.
Je merkt vanzelf wel wanneer ze eraan toe zijn dat ze zonder kunnen dat ze de goede ritme te pakken hebben.
Succes en laat t nog even weten als je langs de huisarts bent geweest.

groetjes kaat

Hallo hallo,

Yoëll is nu 5 maanden en we zijn sinds vorige week pas overgestapt op een inbakerslaapzak, hij heeft dus 4,5 mnd in een inbakerdoek geslapen...zonder problemen met draaien etc. nu zijn we dus met zown inbakerslaapzak aan het afbouwen....het ging eerst wel heel moeizaam maar hij went er wel een beetje aan nu.
Bij ons op het cb doen ze er absoluut niet moeilijk over gelukkig ook maar en de kinderarts (we lopen daar nog steeds ivm reflux) weet er ook van en die stimuleert het weer........

dus miss weer een stimulans om gewoon door te gaan met inbakeren....wel is het zo dat je moet proberen dat ze voor 6 maanden ook zonder kunnen slapen `s nachts ivm draaien.....dit is eigenlijk in zown zak ook niet vertrouwt......maar goed we zien toch allemaal wel hoe onze kindjes zich ontwikkelen en als ze er echt aan toe zijn....goede nachtrust voor hun is heel belangrijk...maar ook voor ons...

Je moedergevoel zegt denk ik wel wanneer het echt niet meer vertrouwt is....

Groetjes Denise mv Yoëll (28-07-2006)

Ik weet niet hoe een bakerzak precies werkt, maar bij gewoon inbakeren wordt geadviseerd om af te bouwen door eerst 1 armpje los te doen en dan de andere, en daarna de doek om het lijfje eraf. Zo kan je kindje langzaam wennen aan "vrij" liggen. Wellicht kun je met de bakerzak ook steeds een beetje losser. Of als je kindje slaapt voorzichtig de bakerzak los doen (en misschien zelfs uitwurmen als je kindje vast slaapt). Dan went je kindje er al aan om 'los' wakker te worden.
Succes ermee!
Liefs Phira

Terug
Bovenaan