consultatiebureau????

Hey meiden,

Mijn zoon Noud is inmiddels bijna 5 weken oud, en we hebben met een week of 2 een kennismakingsgesprek gehad thuis, met het consultatieburea. En we zouden gebeld worden voor een eerste afspraak op het bureau. Maar ben nogsteeds niet gebeld, is dit normaal? Ik heb al contact opgenomen, maar ik word maar niet terug gebeld, heel irritant. Zou ik vergeten zijn? Wanneer gingen jullie voor het eerst naar het bureau toe? Ik weet het niet meer hoe het bij mijn vorige kinderen ging. Alvast bedankt!

Liefs mammma

Bij ons krijg je met 3 weken een brief voor de eerste afspraak. Dus ik denk niet dat dit klopt. Mail anders als dat kan! En blijf bellen! Heel raar!

Wij hebben vorige week bezoek gehad van het bureau en ook wij kregen nog geen afspraak, die had ze nog niet.. moest nog bekeken worden. Ben benieuwd of wij straks wel een afspraak krijgen. Wanneer moet je er eigenlijk voor de eerste keer heen?

Maar ik zou zeggen, blijven bellen tot ze er flauw van zijn

Ik heb even in het groeiboekje van mijn eerste gekeken, hij was 6 weken bij het eerste echte consult. Wel ben ik toen al 2x eerder op het weeguurtje geweest. Als het goed is heeft jou cb dat ook. Kan je gewoon binnenlopen, om even te wegen en evt vragen te stellen. Maar je zou dus wel snel een afspraak moeten hebben nu. Zou ook blijven bellen hoor!

Ja ik bel er morgen maar weer is achteraan denk ik. Inderdaad het weeguurtje, ik ben er zelf eigenlijk nog nooit geweest, maar ik zou er haast naar toe gaan, alleen al om een afpraak te maken. Je kunt ze namelijk niet rechtstreeks bellen. Ik moet eerst met de thuiszorg org. Carinova bellen, en zij zorgen er weer voor dat ik gebeld word door het bureau. Ik heb dit gedaan, en deze mw was al niet al te vriendelijk (van Carinova) ik heb het hele verhaal uitgelegd, maar nu is het toch weer verkeerd doorgekomen, want ze dachten dat er nog niemand op huisbezoek was geweest grrrrrrr..

Het is ook verwarrend, want onze twee jongens gingen altijd naar een ander bureau (er zitten hier twee c.bureaus in Hardenberg). Maar toen woonden we ook in een andere wijk. Nu zijn we verhuisd en kreeg ik het huisbezoek van deze wijk waar we nu wonen sinds 2 jaar. We hadden tijdens het huisbezoek afgesproken dat ik gewoon naar het "andere bureau" in mijn "oude" wijk toe zou blijven gaan, omdat mijn andere zoontje daar ook nog steeds naar toe gaat. Prima dus, maar volgensmij is de boel nu helemaal in de war geschopt... ingewikkeld allemaal he! ahahaha..

Ik zou dus gebeld worden, maar nog niks gehoord..

Morgen maar weer is bellen, bedankt voor jullie reacties!

Liefs mammma

Heey meid,

Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van Noud!! Is alles goed gegaan? En knap jezelf al weer op?

Ik weet nog dat bij mijn dochter ze ook met 2 wk thuis kwamen en dat ik meteen een afspraak kon maken en dat ik met een maand het eerste consult had. Ik zou dus gewoon blijven bellen!! Misschien hebben ze je gegevens niet goed doorgekregen? Of misschien zijn ze erg makkelijk bij jullie.

Veel succes en geniet van je kleintje!
Liefs ciomama

Onze dochetr is nu 2 weken. Vandaag zijn ze geweest voor het eerste gesprek en vanalles uitgelegd.
Wel weer hele andere info als kraam en ziekenhuis.
De nieuwe afspraken staan al in het boekje 14-11 en 7-12.
Volgende week komt er weer iemand langs om te wegen en kennis te maken. Wij mochten ook kiezen welke dag wij zouden willen komen. Mocht ook een avond zijn. Heb voor de avond gekozen dsn kan mijn man ook mee dat wil hij heel graag. Je houd 1 verpleegkundige die je telkens ziet dat is wel net zo prettig.

Wat ik wel fijn vond is dat mijn man bij het eerste gesprek was want er werd ook veel over vroeger gevraagd van zowel vader als moeder. Dus dat was wel heel erg fijn kon hij zelf antwoorden.

Terug
Bovenaan