Vandaag zijn we naar het consultatiebureau geweest voor Micah z'n 11 maanden controle en natuurlijk z'n prikken. Nadat de assistente hem had gemeten en gewogen mochten we door naar de arts. Ze liet ons gelijk op haar scherm de grafieken zien, en dat was wel schrikken want alle lijntjes doken naar beneden. Dus ik zeg tegen haar, gaat dat wel goed, zij kijkt naar het scherm en zegt, hij is gekrompen. Ik zeg nog heel droog, dat kan toch niet, want hij was ook lichter geworden en z'n hoofdomtrek was ook minder. En ondanks dat hij vlak daarvoor nog gewogen was en ik dus eigenlijk wel wist dat hij was aangekomen sinds de vorige keer, is je eerste reactie toch dat je schrikt. Stom he. Wat bleek nou, de assistente had de gegevens van een andere baby in de computer gezet. Dus dat andere kindje zou dan wel heel snel gegroeit zijn hahaha. Maar alles was dus goed, gelukkig. Hij groeit goed, wel iets minder snel, maar dat komt vast omdat hij nu meer beweegt. Hij is nu 79 cm, weegt 11,2 kilo en z'n hoofdomtrek is 48 cm. Hij heeft ook z'n prikken gehad en hij gaf geen kik. Terwijl ik me op het ergste had voorbereidt, de laatste keer dat hij z'n prikken kreeg deed die hufter van een arts dat zo hard dat hij het hele consultatiebureau bij elkaar gilde en na een half uur nog ontroostbaar was. En dat voor een baby die bijna nooit huilt. Ik had me al voorgenomen dat als diezelfde arts er weer was, Micah maar een andere keer z'n prikken moest krijgen. Maar, gelukkig was er deze keer een hele aardige mevrouw en die gaf de prikken heel rustig. En m'n mannetje bleef dus gewoon met z'n speelsleutels doorspelen alsof er niks aan de hand was.
Nou, dat was weer een heel verhaal, maar moest het toch ff kwijt.
Groetjes Patricia
Nou, dat was weer een heel verhaal, maar moest het toch ff kwijt.
Groetjes Patricia