Consultatieburo

Vanmorgen zijn wij voor de eerste keer met Bodhi bij het consultatieburo geweest.
Ik vond het erg leuk om er weer te zijn.
Bodhi weegt nu 4160 gram en is dus in 5 weken tijd 1 kilo gegroeid! Mijn borstvoeding werkt dus prima!
Bodhi plaste nog even alles onder en toen konden we bij de arts naar binnen.
Vriendelijke man en hij wist de betekenis van Bodhi zijn naam.
Bodhi komt namelijk van de Bodhiboom, de vijgenboom waar een man 45 dagen heeft zitten mediteren, al zijn wijsheden kreeg, verrijking vond en toen Boeddha werd. Bodhi staat voor die verrijking en wijsheid.
Niemand in onze omgeving kende deze naam en wist van die betekenis, dus erg leuk dat de arts dat wist.

Bodhi is helemaal nagekeken en goed gekeurd! Heerlijk gevoel.
Hij is kleiner dan gemiddeld en zijn hoofdomtrek ook...maar groeit prachtig,
Grote broer en zus waren ook trots mee. Ze zijn zo gek op hun broertje en willen niks missen.
9 Februari mogen we weer...maar dan krijgt Bodhi zijn eerste prikken...sneu hoor...

Wanneer gaan jullie naar het CB?

Liefs Brigitte

Hey meid!

Wat fijn dat Bodhi zo goed groeit! En dat hij de oke stempel heeft gekregen!

Wat bijzonder dat de arts de betekenis wist, hebben jullie de naam uitgekozen om zijn betekenis?
Ik "ken" wel een Bohdi.

Finn moet ook 9 februari naar het cb, ook krijgt hij dat zijn eerste prikjes, zielig:-(

Liefs Daan

Hey,

Ik moet 30januari voor 2e X naar cb. Ben erg benieuwd wat hij weegt:)
Ik zei vanavond tegen ons mam: nou krijgt ie te horen dat ie goed groeit ed en als beloning krijgt ie 2spuiten... Erme ziel... Gelukkig ist maar 3x achter elkaar en dan ff paar maanden niet;-) ik heb de keuze van t cb om alleen te komen als ie prikjes moet hebben... Of als ik vragen heb... Omdat dit mijn 4e kindje is... Tot nu heb ik zo iets dat ik gewoon alle reguliere afspraken kom, maar kan best zijn dat ik de controle van 7mnd over sla. Maar da hangt een beetje van zijn ontwikkeling af... X marleen

hallo,

Ik moet volgende week maandag de 23e heen. 1ste afspraak, ben erg benieuwd hoe ze het doet volgens het CB. Ben 1x tussendoor geweest om te checken of ze goed groeide op advies van de wijkverpleegkundige.

T is mijn 1ste kindje en vind het allemaal best spannend, krijgt ze niet te veel voeding(7x120) hoe het beste om te gaan met voorkeurs houding, (leg haar aldoor op haar niet voorkeurshouding maar draait haar hoofdje weer terug, hoe om te gaan met doktersadvies om haar maar te laten lopen met spruw(door haar hele mond) want het moet zelf over gaan....

We zullen het zien, verder is het een zeer vrolijk en tevreden meisje. slaapt sinds 5 dagen snachts door ongeveer vanaf 2300 tot 600

Hey Brigitte,

Fijn dat het zo goed gaat met Bohdi. En wat een mooie betekenis heeft zijn naam.
Vond het al een erg leuke naam maar dit maakt hem wel extra leuk :)

Ik ben 3 januari voor het eerst geweest toen was Lars 4350 gram en 55 cm. Gisteren ben ik weer even gaan wegen en woog hij 4450.
Wij moeten 24 januari voor zijn eerste prikjes, zie daar best wel tegenop, zo zielig.. Maarja hoort erbij :)

@ Eline, ik heb dat ook hoor, is ook mijn eerste kindje en vind ook veel dingen spannend. Lars is nu kei verkouden en dat vind ik zo eng. Ga een paar keer per nacht eruit om te kijken of het nog wel goed gaat. Hij slaapt ondanks zn verkoudheid lekker door gelukkig, nu mama nog :)

Ik ga morgen voor het eerst, gelukkig want ik heb veel vragen.
Mn man noemt het elke keer het concentratiebureau. Hij was de eerste keer ook echt inde overtuiging dat het zo heet, erg grappig.

Terug
Bovenaan