Contact gezocht: moeders van enig kind

Hallo!

Ik ben Mirna en moeder van 1 kindje van 3 jaar. Het lijkt me leuk een soort mailgroep op te zetten met meerdere moeders die slechts 1 kind hebben  die laveren tussen de hoop op een tweede kind, en de acceptatie dat het bij dit ene kind zal blijven.
Het kan zijn dat je twijfelt over een tweede kind, maar dat je partner geen volgend kind wil. Of dat je wel een tweede kind gehad hebt, maar deze tijdens of vlak na de zwangerschap hebt verloren. Of dat de zwangerschap van een tweede kindje alsmaar op zich laat wachten, of dat je niet meer zwanger kan of mag worden.

Het betekent verdriet, rouw om het kind wat je nooit hebt gekregen, of rouw om een kindje wat je maar korte tijd hebt mogen kennen.

Het lijkt me leuk een mailgroep/site te maken samen:

Op deze site kunnen we twijfels en verdriet kwijt, maar ook een positieve richting geven, in de weg naar acceptatie.
Ook kun je herkenning vinden. Vaak zijn er vooroordelen van de buitenwereld, die zich afvraagt wanneer je kind nu eindelijk eens een broertje of zusje krijgt, want één is zielig, of wordt verwend. Of mensen, die vinden dat je niet moet klagen, want je hebt toch al een kind. Ook kunnen we ervaringen uitwisselen over de opvoeding van je kind tot een evenwichtige, vrolijke volwassene.

Het lijkt me erg leuk als ik reacties krijg van jullie!
Mijn mailadres is: Mirnaveldhuis@hotmail.com

groetjes,
Mirna

Hoi Mirna,

Dat vind ik nog eens een goed plan. mijn naam is linda word 11 maart 30 en heb een dochtertje die op 1 januari 4 jaar is geworden. wij zouden ook graag een tweede kindje willen zijn november 2003 gestopt met de pil maar het mocht nog niet zo zijn. loop nu sinds een jaar bij de gyn. en slik al ruim een half jaar clomid. nu moet ik donderdag 9 maart terug komen voor de uitslag van het zaad van mijn man. ons eerste kindje is zonder problemen na 4 maanden gestopt te zijn met de pil verwekt en nu nu laat het zich op zich wachten. ik hoop dat je wat van de grond af kan krijgen zou wel leuk zijn.

groetjes linda

Terug
Bovenaan