Hallo!
Ik ben Mirna en moeder van 1 kindje van 3 jaar. Het lijkt me leuk een soort mailgroep op te zetten met meerdere moeders die slechts 1 kind hebben die laveren tussen de hoop op een tweede kind, en de acceptatie dat het bij dit ene kind zal blijven.
Het kan zijn dat je twijfelt over een tweede kind, maar dat je partner geen volgend kind wil. Of dat je wel een tweede kind gehad hebt, maar deze tijdens of vlak na de zwangerschap hebt verloren. Of dat de zwangerschap van een tweede kindje alsmaar op zich laat wachten, of dat je niet meer zwanger kan of mag worden.
Het betekent verdriet, rouw om het kind wat je nooit hebt gekregen, of rouw om een kindje wat je maar korte tijd hebt mogen kennen.
Het lijkt me leuk een mailgroep/site te maken samen:
Op deze site kunnen we twijfels en verdriet kwijt, maar ook een positieve richting geven, in de weg naar acceptatie.
Ook kun je herkenning vinden. Vaak zijn er vooroordelen van de buitenwereld, die zich afvraagt wanneer je kind nu eindelijk eens een broertje of zusje krijgt, want één is zielig, of wordt verwend. Of mensen, die vinden dat je niet moet klagen, want je hebt toch al een kind. Ook kunnen we ervaringen uitwisselen over de opvoeding van je kind tot een evenwichtige, vrolijke volwassene.
Het lijkt me erg leuk als ik reacties krijg van jullie!
Mijn mailadres is: Mirnaveldhuis@hotmail.com
groetjes,
Mirna