Contact gezocht: moeders van enig kind

Hallo!

Ik ben Mirna en moeder van 1 kindje van 3 jaar. Het lijkt me leuk een soort mailgroep op te zetten met meerdere moeders die slechts 1 kind hebben  die laveren tussen de hoop op een tweede kind, en de acceptatie dat het bij dit ene kind zal blijven.
Het kan zijn dat je twijfelt over een tweede kind, maar dat je partner geen volgend kind wil. Of dat je wel een tweede kind gehad hebt, maar deze tijdens of vlak na de zwangerschap hebt verloren. Of dat de zwangerschap van een tweede kindje alsmaar op zich laat wachten, of dat je niet meer zwanger kan of mag worden.

Het betekent verdriet, rouw om het kind wat je nooit hebt gekregen, of rouw om een kindje wat je maar korte tijd hebt mogen kennen.

Het lijkt me leuk een mailgroep/site te maken samen:

Op deze site kunnen we twijfels en verdriet kwijt, maar ook een positieve richting geven, in de weg naar acceptatie.
Ook kun je herkenning vinden. Vaak zijn er vooroordelen van de buitenwereld, die zich afvraagt wanneer je kind nu eindelijk eens een broertje of zusje krijgt, want één is zielig, of wordt verwend. Of mensen, die vinden dat je niet moet klagen, want je hebt toch al een kind. Ook kunnen we ervaringen uitwisselen over de opvoeding van je kind tot een evenwichtige, vrolijke volwassene.

Het lijkt me erg leuk als ik reacties krijg van jullie!
Mijn mailadres is: Mirnaveldhuis@hotmail.com

groetjes,
Mirna

hoi mirna

ik zag je berichtje op jonge gezinnen..elke dag zit ik wel op het internet op de hoop om iets of iemand te vinden die hetzelfe mee heeft gemaakt..ik heb een gezonde dochter 6 maanden geleden gekregen maar helaas ging de bevalling voor mij heel erg mis het werd mij bijna fataal..ik had nooit gedacht dood te kunnen gaan bij een bevalling hier in nederland maar het komt voor..zelden maar toch..ze moesten als laatste red middel mijn baarmoederverwijderen..wat mij nu veel verdriet doet..mijn dochtertje was mijn eerste kindje en eigelijk een ongelukje..dat ik maar 1 kind zou krijgen is voor mij heel erg wennen..ik zit wel te denken aan draagmoederschap, adoptie of pleegzorg..maar ik vond juist het zwanger zijn zo mooi..het doet veel pijn dit niet meer te kunnen..ik kan het ook niet accepteren..ik heb intresse in de mail groep..
ik hoop snel wat te horen..
groetjes

p.s. ik probeerde je een mailtje te sturen wat helaas niet lukte ik hoop snel op reactie

Ook ik ben geinteresseerd om mee te doen. Heb hetzelfde meegemaakt als Tamma, nu iets meer dan een jaar geleden.

Hoe gaat het nu verder in zijn werk. Mailen we verder via deze site of maken we een e-mailgroep?

groetjes,
Esther

eindelijk mensen die hebben gereageerd..
ik weet ook niet precies wat de bedoeling is maar ik zou wel graag contact willen hebben..ik ben al helemaal blij dat ik iemand gevonden heb die hetzelfde heeft meegemaakt..ken je de stiching latona? op www.stichtinglatona.nl
misschien kunnen wij met zijn drieen alvast beginnen met de mailgroep?
hoor het snel..

Terug
Bovenaan