contact krijgen

hoi,

wij hebben een zoontje van 7 weken en
die zit volgens mij niet helemaal lekker in zijn vel.Hij huilt veel heeft veel zuigbehoefte enz Maar waar ik me het meest druk om maak is dat hij ons niet of nauwelijks aankijkt .Hij kijkt telkens weg.Ook tijdens het voeden of tijdens het verschonen.Ook lachen is er nog niet bij.Het is net alsof ik geen contact met hem krijg.Verder is hij tijdens het huilen wel goed te troosten door hem te wiegen .Wie weet wat er kan zijn ? of heeft dit ook meegemaakt ?

groetjes, Karen
 
Een kind maakt door je niet aan te kijken duidelijk dat hij geen zin heeft. Hij is dan moe of bezig (met drinken) Pas later als hij wat groter is en hij kijktje dan niet aan dan moet je je pas zorgen maken nu is dat nog niet nodig. Het lachen komt vanzelf de een is wat sneller dan de ander.
Kijk naar mijn dochter die is nu 6 en een halve maand en die draait nog niet. In andere dingen is ze weer heel snel maar met draaien heel laat. ZO ontwikkeld iedere kind zich op zijn eigen tempo
 
Hoi Karen,

Mijn dochter is nu 12 weken en het heeft bij haar ook lang geduurd voordat ze je een beetje ging aankijken. Nu doet ze het nog niet altijd, maar het gaat al stukken beter. Zo lang je je kindje goed kunt troosten en je blijft hem voldoende aandacht en liefde geven, komt het allemaal vanzelf. Ik vond (en vind) dit ook wel eens moeilijk met mijn dochter, maar geloof me dat lachen en kijken komt vanzelf hoor.
 
Kitty: Ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. Je kan dus niet zo stellig zeggen dat ze je niet aankijken. Mijn dochtertje is nu 5 weken en kijkt ons al wel strak aan en volgt ook erg goed met haar ogen. Zelfs op afstand zoekt ze duidelijk naar papa of mama of haar favoriete beer.
Het grote probleem blijft echter dat ze alles wil zien schijnbaar en dus maar weinig wil slapen helaas.
 
Terug
Bovenaan