Contact maken

Sinds een paar dagen ga ik elke dag een half uurtje met mn buik spelen.

Zodra ik thuis ben en ik voel dat die kleine actief is, ontbloot ik mn buik en kan ik precies zien aan welke kant ie ligt.

Als je er aandacht aan geeft is het zo leuk om je buik te ontdekken. Mn baarmoeder is nu net iets hoger dan mn navel en dat geeft een heel grappig gezicht. Mijn navel drijft nu namelijk. En als de baby beweegt, zie ik mn navel omhoog komen of juist inzakken.

Ik kan nu aan mn buik zien waar ie ligt en je kan duidelijk zien wanneer het beweegt. Ik voel duidelijk verschil tussen het verplaatsen van de baby door de verschuiving van vruchtwater(een soort opkomend golvend gevoel) en wanneer de baby lekker trappelt. En dat ziet er toch zo schattig uit.

Wat ik nog veel leuker vindt is dat we nu al praten met elkaar. Zeg ik niks en ga ik alleen over mn buik en kriebel hier en daar dan reageert de baby daarop. Als ik een poosje niks voel en ik doe mn buik weer bedekken dan komt er driftig tegengestribbel. Maar zodra ik mijn buik ontbloot en ga praten dan wordt het stil en stel ik me zo voor dat mijn kindje vol aandacht luistert naar mn stem.

Ik vind het zo lief omdat als ik stop ik echt een beetje weerstand krijgt. "mama ga nou niet weg. Waar ben je nou?" zo voelt het dan.

Nou ik wilde dit even met jullie delen en hoop dat jullie dezelfde momentjes hebben of gaan inbouwen om je kindje te leren kennen en er volop van te genieten.

Hoi hoi!
Wat leuk!!
Ik voel de beeb wel, maar niet zoals jij het omschrijft hoe die zich voortbeweegt, (verschuiven of trappelen) ik voel het bijna altijd in mijn onderbuik, van die kleine plopjes eigenlijk bijna altijd op dezelfde plek.. ik praat nog niet veel met de baby ik denk dat dat straks wel komt als ik het beter vel en mijn man het ook kan voelen.
Maar wel een leuk idee om elke dag er echt voor te gaan zitten, ik zit vaak gewoon voor de tv met mijn hand op mijn buik..

Lekker genieten van dit!

Hoi, ik ben net 20 weken en voel de baby heel duidelijk. Kan ook contact maken, maar aan mijn buik zie je nog niks!
Kan me heel goed herinneren van de vorige keer dat het zo leuk was; ook mijn vriend kreeg elke avond een reactie als hij contact probeerde te maken. En als je je hand op mijn buik legde ging de baby daar helemaal lekker in 'nestelen'. Jahoor, ik ben er dus ook deze keer volop mee bezig!! Heerlijk.

Onze kleine meid is tussen 16.00 en 20.30 hoogst actief. Daar ga ik dan ook uitgebreid voor zitten. Van de week legde ik mijn hand aan de zijkant van mijn buik, en ik voelde haar tegen mijn hand aan gaan liggen. Zodra ik mijn hand weg haalde begon ze weer te bewegen. Ik heb net zo lang mijn hand daar gehouden totdat het helemaal stil werd. Volgens mij was ze in slaap gevallen :)

mijn ventje begint steeds drukker te worden. Maar gister heb ik wel heel hard gelachen. Mijn man heeft het altijd al fijn gevonden om met zijn hoofd op mijn buik te liggen. Maar nu deed hij dat gister weer, maar kreeg binnen 5 tellen een fikse trap tegen zijn hoofd. De kleine was het er duidelijk niet mee eens dat hij zijn ruimte even moest delen want toen mijn man zich verplaatste kreeg hij er prompt nog een paar tot hij toch maar zijn hoofd ergens anders neerlegde.

Hoezo nu al een plekje opeisen :)

Terug
Bovenaan