Contact met Franstalige kinderen

<p>Beste ouders, </p><p>Onze dochter van bijna vier wordt tweetalig opgevoed (dat proberen we). Ze spreekt met mij Frans en met haar vader Frans en Nederlands. De familie van haar vader woont in Frankrijk. We zouden het fijn vinden als ze wat meer contact heeft met Franstalige kinderen, zodat ze gewend raakt aan het spreken in het Frans óf ervaart dat er meer kinderen zijn die twee talen spreken. <br />Lijkt het jou/jullie leuk om in contact te komen? Graag ontvang ik een reactie. Ik ben ook een facebookpagina gestart om ouders die meertalig opvoeden met elkaar in contact te brengen (Meertalig opvoeden in Nederland). </p>
 
Goedemiddag,Wat goed dat jullie beiden een andere taal spreken tegen jullie dochter. Meertaligheid is en enorme plus! Geen idee waar jullie wonen, maar mocht het in de buurt van Den Haag zijn; er is hier een (grote) Franstalige school, waar ook verlengde schooldag programma's zijn voor kinderen die Franstalig zijn, maar naar een Nederlandse school gaan. Ik ben zelf leerkracht en heb (nog) geen kind, ik kan je dus niet helpen, maar in Den Haag is er een grote Frans(talig)e gemeenschap, wellicht dat je daar wat mee kunt.De school is Lycée Vincent van Gogh, te Scheveningen. 
 
Terug
Bovenaan