Contact met je kindje

A

Anoniem

Guest
Hai hai,

Ik ben nu 23 weken zwanger en voel mijn kleintje al een paar weken. Het is een echte druktemaker en ik vind het heerlijk.

Hoe maken jullie contact met jullie kindje en word er dan gereageerd?

Knuffels,
Nephele

Nou, ik hoef geen contact meer met mijn kindje te zoeken. Wat bij mij op het moment het beste werkt is voorovergebogen zitten, zodat die kleine een beetje klem zit. Meestal krijg ik dan gelijk een fikse trap. Vanmiddag deed het echt een keer goed pijn.
Als ik trouwens in de auto zit, drukt die kleine tegen mijn ribben aan, alsof ie zijn benen wil strekken ofzo. Ik heb toevallig gister nog een echo gehad omdat de verloskundige niet kon voelen waar het hoofdje zat, doordat die kleine een beetje dikke billen schijnt te hebben (heeft ie van zn moeder ). Dus ik weet zeker dat het zn benen zijn.

Ook als ik 's avonds in bed ga liggen begint ie meestal wel te bewegen, maar niet altijd.

Hihi, ja leuk is dat dan he?

Wat jij zegt over voorover buigend gaan zitten dat heb ik ook, zo gauw ik dat doe, dan begint die kleine van mij ook te trappen :):):)

Knuffels,
Nephele

Hoi hoi,

Die kleine van mij is de hele dag (en nacht) aan het bewegen. Het is een erg actief kindje. Voor moeders niet altijd even prettig want ze heeft haar spieren inmiddels goed ontwikkeld!!!!
Inderdaad, voorover buigen wordt niet echt gewaardeert daar binnen.
Vaak steekt er ook een voetje naar buiten, dan heb ik echt een bult op mn buik, vaak in mn zij. Die druk ik dan weg en daat ze ergens anders heen, soms maken we er een spelletje van, dan blijf ik haar voetjes (knietjes, handjes, ik voel van alles) weg duwen. Op een gegeven moment wordt ze het wel zat en dan stopt ze maar.
Maar zoals sommige mensen zeggen dat ze hun hand op de buik leggen en dat het kindje daar op af komt, dat doet ze bij ons niet.
Ik ben wel erg benieuwd of het straks ook nog zo`n druk kindje is, voorlopig is ze nog flink aan het boxen in mn buik. (arme ribben)

Groetjes, Ris 34w4d

Terug
Bovenaan