<p>Hoi Hoi,</p><p>Ik zou graag de meningen willen horen van buitenstaanders over de situatie waar ik in zit.. het hoort hier niet echt thuis maar ik vind dit forum zo fijn dat ik hoop dat ik hier mijn rust ergens kan vinden.</p><p>Ik heb een traumatische jeugd gehad met een verslaafde moeder en huiselijk geweld. Er is heel erg veel gebeurd en dat doet mij nog steeds veel verdriet. Ik vind het bijv. Erg lastig om sociaal te zijn. Dit heb ik nooit geleerd van mijn moeder. Ook hield mijn moeder mij vaak thuis van school en heb ik tot op het heden nog steeds geen zwemdiploma. Ik heb in verschillende pleeggezinnen gezeten en ga zo maar door.. wat ik begon te merken tijdens mijn zwangerschap, is dat mijn verleden een probleem is geworden en het veel vragen bij mij heeft opgeroepen. Ik merk ook dat er veel woede naar boven is gekomen richting mijn moeder. Ze is nu inmiddels zo'n 5 jaar nuchter en dat is natuurlijk heel erg goed. Maar ik merk dat mijn moeders persoonlijkheid nog steeds hetzelfde is en zelfs erger word. Ze is erg egoïstisch en heeft ook de diagnose "persoonlijkheidsstoornis" sinds een aantal jaar. Wanneer we bijv. Een afspraak hebben, probeert ze alles te bepalen. Waar we heen gaan, of ik voor haar naar de winkel ga etc. Ook maakt ze vaak hele rare opmerkingen zoals dat ik eerst zo mooi was en mezelf heb laten gaan en ik weer make-up op moet doen. (Zelf zit ze altijd vol van de make-up) of ze belt me meerdere keren per week en wanneer ik niet opneem is ze chagrijnig. Ook wil ze altijd dat ik langskom. Maar omdat wij weinig te besteden hebben, en geen rijbewijs hebben, is dat vaak moeilijk. Dit komt ook deels doordat ik veel aan mijn hoofd heb en het er vaak bij inschiet. Ondanks dat ze dat weet vraagt ze toch altijd erg veel van me en kan ze zich totaal niet inleven in mijn situatie. Er hangt altijd een gedwongen sfeer wanneer ik bij haar in de buurt ben. Want ik weet wanneer zij iets wil en ik niet, dat er een spanning hangt. Laatst was ze op bezoek en wou ze weer naar de stad. Mijn vriend was ook thuis en ze wou perse met mij alleen weg. Zelfs mijn dochtertje wou ze niet mee hebben. Belachelijk. Ook wanneer mijn vriend en ik ruzie hebben, kraakt ze hem altijd helemaal af ipv bijv. Goed advies geven. Nu is het punt.. Ze heeft een korte tijd geleden de diagnose baarmoeder kanker gehad. Ze heeft afgelopen week een operatie gehad, en binnenkort krijgt ze chemo. Het is natuurlijk heel erg voor haar en misschien komt het raar over dat ik dit zeg, maar sinds ze dit heeft vraagt ze nog meer van mij. Ze belt me ontzettend vaak en maakt constant ruzie met me dat ik niet langs ben geweest de afgelopen tijd. Ik heb echt het idee dat door deze ziekte ze alles nog meer naar haar eigen hand probeert te zetten. En het klinkt grof dat weet ik.. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik nog contact met haar wil. Ik heb sinds kort hartklachten door de stress die het mij oplevert en ik merk dat mijn gezin er ook onder lijdt. Het is heel erg lastig voor mij om in deze periode een keuze te maken. Ergens voelt het uit ten boze om het contact nu te verbreken maar ik heb echt geen idee meer wat ik anders moet doen. Ik heb zojuist weer een heftige ruzie met haar gehad en nadat ze tegen mij durfde te zeggen dat ik haar laat zitten en maar volwassen moet worden en mn zaken op orde moet stellen, heb ik tegen haar gezegd dat ik er wel klaar mee ben. Ik ben juist altijd bezig met alles op orde te houden omdat ik dat juist zo belangrijk vind en dat weet ze ook. Ik ben pas 23 jaar en heb met mijn vriend een dochtertje van 14 maanden. Met mijn geschiedenis erbij, legt dat al een enorme druk bij mij om alles goed te doen en dat weet ze ook. Toch lijkt het altijd maar alsof alles wat ik doe niet goed zat is voor haar.. helaas kan ik ook geen goed gesprek met haar aanknopen. Naast het feit dat ze snel opgefokt is, is het ook net alsof je tegen een muur praat. Ik moet daarbij ook zeggen dat mijn moeder licht verstandelijk beperkt is en of het daar ook aan ligt, weet ik niet. Maar praten is gewoon geen optie. Zij vind dat zij het goed heeft gedaan als moeder en daar zijn we eigenlijk al klaar.. Ik zou zo graag wat advies willen van anderen hierin..</p><p>Alvast bedankt ♡</p>