contact ouder - leidster

A

Anoniem

Guest
Hoi
ik ben benieuwd of jullie als ouder meemaken  dat je ontevreden  bent over een leidster van je kindje of dat het gewoon niet klinkt .bijv of over de manier van opvang.hoe ging je daar bijv mee om.
of andersom heb je als leidster wel eens meegemaakt dat het niet lekker loopt met een ouder?
Ik zelf als leidster merk dat het soms moeilijk is daarmee om te gaan.
zo hadden wij een moeder die ontevreden was en dat wel   uitte tegen een andere leidster maar niet naar ons durfde te komen..uiteindelijk is haar ontevredenheid zo opgestappelt omdat ze ons niet benadere hoe zij het anders wou dat ze een klacht in heeft gediend.
ik vondt dat zo erg en was zo teleurgesteld.. we wisten hier niks van.sommige dingen heeft ze enorm overdreven,waren helemaal niet waar en heeft ze echt verkeerd gezien.zelf is ze ook niet echt een super hartelijk mens moet ik zeggen.voor haar moeten we gelijk opspringen blijkt.ze had de opvang ook al opgezegd.ik denk zelf dat ze beter opvang aan huis kan zoeken(ja sorry hoor).respect voor alle ouders maar
je voelt je dan als leidster echt gekwetsd..
communicatie is zo belangerijk..dat wil ik met dit stukje vooral zeggen.
gr piewie

Hoi,

dat is wel heel erg vervelend vooral als je denkt dat het goed gaat.

We hadden laatst ook het gevoel dat het niet helemaal liep zo als het moest lopen we hebbben gewoon een gesprekje aangevraagd.
En op het kdv vonden ze dat erg prettig.
Even weer de puntjes op de i zetten dat is voor iedereen beter.

Sterkte ermee trek je het niet teveel aan.

Groejes M

Het ligt denk ik aan beide kanten. NIet iedereen ligt elkaar en soms is er gewoon, zonder enige reden aversie tegen een persoon.

Ik probeer wel altijd een praatje te maken met de leidster op het KDV omdat ik gewoon wil weten hoe het met Lukas is gegaan, maar omdat ze al om 7.00 open zijn gebeurt het regelmatig dat de vaste leidster weg is als ik Lukas op kom halen. Met een vervanger praat je toch niet zo makkelijk.

Ik weet niet hoe dat bij jullie is maar dat kan een oorzaak zijn.
Bovendien is er lang niet alitjd tijd voor een praatje. Er moet ook zoveel gebeuren op zo'n KDV, en ouders zijn zlef misscdhien ook wel gestressd en willen naar huis.

Er kunnen veel redenen zijn en het hoeft echt niet aan jou als persoon te liggen.

Annemieke

Wij hadden dat met het kdv en Jorick...

Jorick ging voor anderhalve dag in de week naar de opvang dit ging altijd naar volle tevredenheid. Nooit klachten gehad over de leidsters en ook Jorick had het er erg naar zijn zin. Totdat er een jongentje in de groep kwam die Jorick gebruikte om rotzooi mee te trappen. Jorick is een zacht jongentje maar wil graag overal aan meedoen. Dus een goede prooi...
 Dat andere jongentje ging 5 dagen in de week naar de opvang. En telkens kwam Jorick met verhalen thuis dat hij weer op de stoel had moeten zitten omdat hij dit had gedaan maar dat dat niet waar was. En dat dat andere jongentje dit had gedaan en hem de schuld gaf. Ook begon Jorick te schreeuwen en te slaan. Echt heel vervelend. Heb daarop een gesprek gehad met de leidsters of er een andere oplossing zou kunnen worden gevonden. Nou uhm dat jongentje was idd een stoorzender maar ja hij was er vijf dagen ... Dus had ik de opmerking geplaats dat Jorick na 11/2 jaar dan maar naar een andere groep moest gaan. Er zouden in team verband overlegd worden.

Op een gegeven moment vroeg ik nog eens naar de ontstane situatie. Toen werd mij meegedeeld dat er al een psycholoog was ingeroepen om Jorick te observeren. Toen werd ik dus pissig en vroeg waarom mijn zoon moest worden geobserveerd,. Kreeg toen de opmerking dat Jorick zo niet wist waar zijn plek was en dat hij daardoor erg druk was. Ook kwam hij altijd rond 12.30 uur en dat was net een akelige tijd want dan waren ze net aan het afsluiten van de ochtend. (de breng een haaltijden waren dus rond 12.30 uur).
Ben heel boos geworden maar kon me nog net inhouden en ben gaan werken.

Op een gegeven moment kwam ik te vroeg om Jorick op te halen en zag ik nog net dat een stagiare Jorick een klap verkocht en toen op de stoel zette. Het andere jongentje deed precies hetzelfde maar die kreeg geen straf. Toen ik daar wat van zei kwam de hoofdleidster er ook bij en die zei toen dat de stagiare een berisping zou krijgen. Toen heb ik Jorick direct thuisgehouden.

Heel lullig voor de leidsters maar ik heb dus ook een klacht ingediend. Ik had een opzeg termijn van 2 maand maar hoefde deze vanuit het hoofdkantoor toch niet te betalen omdat ze hun fout erkenden.....

Ik heb zelf ook jaren in de kinderopvang gewerkt maar heb nog nooit zelf een kindje zo behandelt ook al kwam het maar 1 dag. Je hebt minimumopvanguren en elk kind is belangrijk.

Lang verhaal geworden maar ik heb dus besloten om lekker bij de kids thuis te blijven. Dan weet ik in ieder geval dat er goede opvang voor ze is.

Jolanda

Julian zit nog niet zo lang op het KDV, en dan ook nog maar 1 dag in de week. Natuurlijk gaan sommige dingen daar anders dan thuis, maar ik vind het juist goed voor hem dat hij ook met andere manieren, mensen, kinderen etc. in aanraking komt.
Ik heb hem nog steeds met een goed gevoel achter gelaten. Ik ben niet iemand die snel met haar gevoelens of gedachten te koop loopt, maar in het geval van ontevredenheid mbt het KDV zou ik toch aan de bel trekken. Dat werkt in ieders voordeel en het gaat nu eenmaal om mijn dierbaarste bezit, mijn kind. Ik verwacht ook van de leidsters dat ze dat doen richting mij.
Wel goed dat je dit stukje schreef, het houdt mij als mama scherp in hoe ik tov de opvang sta.

Ik hoop voor je dat het geval dat je beschrijft een incident was. Helaas komt dat wel eens voor. Trek het je niet te persoonlijk aan. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken en dat is je taak ook niet. Had ze haar mond maar moeten open doen!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Poeh, Jolanda, Wat een verhaal zeg!
Die stagaire heeft hopelijk nooit haar diploma gehaald!

Ellen mv Julian

Even lachen, ben donderdag met Jorick even terug gegaan omdat hij dat zo graag wilde.
Wij wonen ongeveer 1,5 kilometer er vandaan en we komen er dagelijks langs. En ze heeft daar nu dus een vaste baan !!

Maar ook leuk om te zien was dat er van de kindjes die toen in de groep zaten er nu nog 1 jongentje is en je raad al wie !!

Terug
Bovenaan