Contactsporten (voetbal, handbal, hockey, basketbal enz): Hoe lang ga je ermee door?

Mijn vraag ook nog een keer op dit forum, omdat er wellicht meer dames zijn die er ervaring mee hebben:

Ik ben een fanatiek voetbalster. Je begrijpt dat ik het toch wel jammer vind dat ik dit straks een tijdje zal moeten laten. Toch wil ik zo lang mogelijk blijven sporten.
Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Tot wanneer is het veilig een sport te beoefenen waarbij je in botsing kan komen?

Groetjes,
Renske E.

Sporten mag vrij lang maar de botsing is de hele zwangerschap niet goed. Het is niet zo dat dit tot een bepaalde tijd geen kwaad kan. Als je perse wil sporten zou ik iets individueels gaan doen als ik jou was. Voetbal is niet echt een aanrader nu.

gr.Ing

Hoi,

Ik voetbal zelf ook al heel erg lang. en verder fitness ik nog met fitness ben ik rond de 3 maanden gestopt en met wedstrijd voetballen ook.
trainen doe ik nog steeds wel wat rustiger aan natuurlijk en de andere houden er tijdens de training ook wel rekening mee.
ik ga gewoon door met trainen tot dat ik zelf voel van het wil nu niet meer en dan stop ik er ook mee.

en verder kan je niet echt veel doen tijdens je zwangerschap alleen fietsen, lopen en zwemmen.
dus dat doe ik dan maar tot dat ik weer kan gaan voetballen en fitnessen

groetjes senjo

Terug
Bovenaan