Continu huilen

<p>Hoi mama’s,</p><p>Ik ben zelf momenteel zwanger van de eerste. Mijn vraag gaat over de dreumes van de buren die in September twee wordt. Wij horen haar soms uren achtereen huilen of krijsen. Bijvoorbeeld van de lunch tot het avondeten. Tussendoor is ze dan af en toe wel stil maar dat is dan maar kort. Sowieso heeft ze iedere dag wel een huil uurtje. <br /><br /></p><p>Is dat normaal? Ik vraag het ook omdat mijn buren zelf normaal stil zijn maar pasgeleden hoorde ik de buurman ook helemaal uit zijn plaat gaan en dat had ik nog nooit eerder gehoord, dus ik begin me een beetje af te vragen of het wel goed gaat aan de andere kant van de muur...</p>
 
Pfoe pittig voor de buren! Mijn kinderen hebben dat gelukkig nooit gehad. Hoe is je contact met de buren? Kan je niet voorzichtig vragen hoe het gaat? Niet met een wijzende vinger oid maar op vriendelijke toon aangeven dat je hun kindje regelmatig hoort en je afvraagt wat hem/haar eventueel dwars zit.
 
Nou idd pittig. Huiluurtjes ken ik ook wel, vooral de eerste maanden hadden m'n dochters dat wel. In de periode van 10-15 maanden ook wel veel drammen en gillen, maar uren krijsen.. gelukkig niet. Voor een dreumes van bijna 2 vind ik dat ook wel bizar hoor!

Slaapt ze in de middag niet? Een kind van deze leeftijd hoort in de middag toch wel zo'n 1 tot 2/2.5 uur te slapen, is het niet zo'n lange periode stil tussendoor?

En gaan ze met haar op pad? Speeltuin, bos, rondje wandelen, fietsen etc?

Mijn dochters zijn ondertussen ruim 3.5 en bijna 2 jaar. Minstens 2x per dag moet ik met ze op pad, naar de speeltuin of boodschappen of kinderboerderij ofzo. Ik ben nooit een hele middag thuis, altijd even luchten, al is het maar een uurtje fietsen.
Als ik de hele dag thuis zou zijn met ze, zouden ze ook echt wel meer gillen en brullen uit verveeldheid en frustratie, ze hebben het nodig om te luchten/op pad te zijn.

Ik begrijp dat je zulke dingen niet weet, maar misschien kun je idd eens voorzichtig vragen of het goed gaat en benoemen dat je haar wel eens hoort huilen, (niet op een klaag-manier ;) )

Lastig hoor, klinkt alsof ze het behoorlijk pittig hebben en niet echt een idee hebben wat ze met haar moeten. Echt moeilijk.
 
Hmmm goed dat je dit opmerkt!
Het lijkt me niet heel normaal dat een kind van 2 jaar zoveel huilt. Een baby heeft vaak wel huil uurtjes in de avond. Een kind van 2 niet aaneensluitend.
Heb je goed contact met de buren? Dan zou ik toch eens voorzichtig vragen of alles goed gaat. Dan kun je misschien aangeven dat je hun kindje veel hoort huilen.

Succes!
Liefs
 
Terug
Bovenaan