continue aandacht vragen

Zoals het onderwerp al zegt....mijn zoontje van 7,5 maanden vraagt echt continue aandacht. Hij kan sinds twee/ drie weken kruipen. Je zou zeggen dat dat wat uit zou maken, maar nu trekt hij zich de hele tijd op tegen van alles. Het lijkt wel alsof hij nu door wil richting staan. Hij wil constant opgetild worden. Als ik hem neerzet is het heel vaak brullen. Ik ga dan naast hem zitten om te spelen maar dan klimt hij tegen me op, zo van 'mama pak me op'. Speeltjes en de tv vind hij eigenlijk helemaal niet zo leuk. Hij wil overal naar toe. Bv rondgereden worden in zijn Chicco auto vind hij prachtig en als het aan hem ligt doen we dat de hele dag.
Ook als ik even naar de keuken loop ofzo dan kruipt hij achter me aan en wil opgetild worden.
Op het kinderdagverblijf waar hij nu twee keer in de week komt, zeiden ze 'ja het is een jongetje dat heeeeel veeel aandacht vraagt'.

Ik vind het moeilijk, want....is dit een fase? Ligt het aan ons? Pakken wij hem te veel op? Heeft ie ergens last van?
Pfff.....ik vind het ook heel irritant soms. Kijk hij krijgt veel aandacht dus dan kan hij toch ook best af en toe alleen spelen??

Is dit normaal voor kindjes van deze leeftijd?

Ben benieuwd.....

ps. ga zo naar het CB daar ga ik het ook vragen maar ik heb niet super veel vertrouwen in hun advies. Vind ze wel aardig hoor, maar het blijft altijd zo vaag en tegenstrijdig.

Hohoi,

Ik zou het echt niet weten.. Lars is nu 5 maanden geweest en die is best wel zelfstandig. Hij sliep tot eergister bij ons op de kamer sinds gisteren ben ik hem aan het trainen om alleen te slapen..

Misschien heeft het ene kindje iets meer aandacht nodig dan de ander ik heb echt geen flauw idee.

Sterkkkte

Soms heeft het CB wel goede adviezen hier wel in ieder geval.

Groetjes,

Bianca

Helaas kan ik je niet helpen. Ook Lukas is een handebindertje maar sinds hij kan kruipen, rollen en sinds een paar dagen ook zitten, is hij steeds tevredener en kan steeds beter zelf spelen.

Op het KDV zeggen ze dat het nog beter zal gaan met een maand of twee. Ze kunnen dan ook bewust keuzes maken in wat ze willen doen.

Hopelijk is dat ook zo, en werkt het ook voor jou.

Ik weet niet of je wel eens lekker afstand kan nemen. De kleine bij papa achterlaten en zelf lekker gaan shoppen of naar de sauna bijvoorbeeld. Dat is denk ik nog wel de beste tip die ik je kan geven.

Ik ga op zaterdag vaak naar mijn zusje toe en laat Lukas bij papa achter. Mijn man vind het heerlijk omdat ik dan niet op zijn vingers aan het kijken ben en ik vind het heerlijk omdat ik me even geen zorgen hoef te maken om die kleine, waar ik anders toch continue mee bezig ben.

Annemieke

hoi,
mijn dochter 8 maanden, wil ook steeds opgetild worden, en steeds zitten anders gaat ze gillen. ze wil gewoon alles zien en meemaken, ze kon ook al heel vroeg zitten. maar als je haar neer legt wordt ze heel boos.
op het cb zullen ze vast zeggen dat je hem moet laten huilen, maar dat is ook niet altijd even makkelijk, maar volgens  mij heeft het gewoon te maken met het karakter en misschien is het eenkennigheid wat inderdaad een fase is.
als hij straks gaat lopen is het vast over, en wil hij helemaal niet meer gedragen worden.
groetjes steffie

Terug
Bovenaan