Contract met lage uren en verlof?

<p style="text-align: left;">Hallo, ik ben mama van 1 kindje. We willen langzaam gaan starten met hrt proberen om een tweede kindje te krijgen maar nu wil ik graag duidelijkheid over mijn contract.. </p><p>Ik heb een 8 uren contract bij mijnn werkgever, maar ik werk er gemiddeld 16 per week. Nu ben ik vrij zeker dat wanneer ik zwanger zou worden ik het niet volhou tot aan mijn verlof omdat ik vrij zwaarlichamelijk werk doe..</p><p>Weten jullie hoe het zit wanneer ik in de ziektewet zou gaan omdat ik het werk niet meer volhou? En hoe het eruitziet met mijn verlof? Heb ik recht over het gemiddelde gewerkte uren of hebben ze het recht om mij uit te plannen en mij maar 8 uren uit te betalen? </p><p> </p><p>Alvast bedankt voor de antwoorden! </p><p> </p>

Als je structureel meer werkt heb je recht op je gemiddelde uren. Je zult daar wel zelf achteraan moeten gaan. Wellicht kan het juridisch loket je daar bij helpen. 

Ze zijn verplicht je het gemiddelde van de laatste 13 weken dacht ik uit te betalen. Dat gaat als het goed is vanzelf.
Als je eerder de ziektewet in gaat krijg je 70 procent van het loon wat je normaal krijgt. Ook een gemiddelde van de laatste weken. 
Volgens mij zit het zo. 

Ze zijn verplicht je het gemiddelde van de laatste 13 weken dacht ik uit te betalen. Dat gaat als het goed is vanzelf.
Als je eerder de ziektewet in gaat krijg je 70 procent van het loon wat je normaal krijgt. Ook een gemiddelde van de laatste weken. 
Volgens mij zit het zo. 

Volgens mij zit het zo. 

Zelf heb ik een contract met een wisselend loon. Het uwv bepaald bij mij een gemiddeld dagloon over de afgelopen 12 maanden. Dus de maand waarin je met verlof gaat (januari) telt niet mee. Vanaf dan rekenen ze een jaar terug qua inkomen. Dan komt er een dagloon uit wat je 5 dagen en 16 weken lang krijgt. Of bij ziekte een percentage (hoeveel je ziek bent) per dag 

Ok, dank jewel voor de antwoorden! Ik werk pas 3 maanden bij de huidige werkgever dus de uren van mijn vorige werkgever zouden dan ook geteld worden( zijn er heel veel meer, ik heb pas besloten om lekker veel thuis te zijn)

Het is duidelijk denk ik:) 

Terug
Bovenaan