Contract na zwangerschap

<p> Hoi allemaal,</p><p>Ik ben 7 weken zwanger en we zijn er super blij mee:).</p><p>Met de eerste berekeningen kom ik erachter dat mijn verlof ongeveer tegelijk zal ingaan met het einde van mijn contract. Ik ga ervan uit dat mijn contract niet verlengd wordt. Heb dan wel recht op verlof en erna op ww. Maar zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zijn jullie tijdens je verlof al gaan solliciteren of vanaf ingang ww. Hebben jullie het idee minder snel een baan te vinden na de bevalling?</p><p>Ik werk in de ICT en kan normaal snel een baan vinden. Ik wil echter parttime gaan werken en dit kan nog wel eens een probleem worden in dit vakgebied.</p><p>Zijn er mensen met ervaring dan hoor ik het graag:).</p>

Ik heb geen ervaring in de ict ( nouja niet meer dan dat mijn ex partner ict-er is..) maar ook mijn contract moet verlengd worden vlak na mijn verlof. 
Mijn werkgever heeft dyluidelijk aangegeven dat als ik mijn werk doe zoals ik doe er niets aan de hand is. Wel zo errlijk ook.. Misschien moet je het gewoon bespreekbaar maken ? 

Hallo nochoice,
heb dit zelf ook meegemaakt. Mijn verlof ging ook in een paar dsgen voordat mijn contract zou verlopen. Heb hier toen ook vroegtijdig navraag na gedaan over hoe het er uit zag, of ze al enige uitspraken konden doen over een eventueel vast contract. Had al wel enig idee, liep allemaal wat terug en durvden niet goed vaste contracten te geven. Ging er dus ook van uit dat dit bij mij ook zou gebeuren. Dit was ook zo en dit gaven ze dan gelukkig ook vroegtijdig aan. Heb toen al mijn vakantie dagen al lekker opgenomen en zo kon ik al lekker op tijd (8 weken van te voren) genieten van mijn verlof. Vond het allemaal prima, was heerlijk aan het genieten van mijn zeangerschap en ben dus ook niet gaan solliciteren in die tijd. Pas toen de kleine 4/5 weken oud was ben ik weer eens wat gaan rond kijken. Uiteindelijk maar een maand langer als dst mijn verlof liep thuis gezeten. 
Nu weer zwanger en zit weer in dezelfde situatie. Rond de tijd dat mijn verlof voorbij is loopt mijn contract weer af. Gelijk weer bespreekbaar gemaakt en teamleider gaf aan dat als ze dr kans en mogelijkheden heeft ze me graag een vast contract wil aanbieden en de zwangerschap hier geen invloed op zal hebben.... we wachtrn het wel weer af. Ik maak me er in elk geval niet druk om. Is tot nu toe elke keer nog weer goed gekomen dus dat zal nu ook wel gebeuren of ik dat contract nu krijg of niet. Werk ook maar 12 uurtjes dus heel veel zal er niet weg vallen en op het loon van mijn vriend kunnen we het altijd wel een poos uit zitten.
ik zou voorsl zeggen!! Geniet van je zwangerschap en de (extra) tijd die je straks met je kleine hebt. Probeer er de positieve dingen van in te zien en uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen ook al zal het misschien iets langer duren. 
Succes ermee!!

Bedankt voor de reacties:).
Ik verwacht niet dat mijn contract verlengd wordt omdat het erg slecht gaat met het bedrijf. Niemand krijgt vaste contracten ben iedereen gaat er helaas na 2 jaar uit.
Ergens vind ik het ook wel lekker. Wetend dat ik volledig van mijn verlof kan genieten en misschien zelfs wel wat langer:). Het enige waar ik me soms druk om maak is het geen zekerheid hebben van een parttime baan na mijn verlof. Dit moet ik denk ik gewoon maar over mij heen laten komen.
Voor nu eerst maar eens die spannende eerste weken door!:)

Terug
Bovenaan