Contract na zwangerschap

<p> Hoi allemaal,</p><p>Ik ben 7 weken zwanger en we zijn er super blij mee:).</p><p>Met de eerste berekeningen kom ik erachter dat mijn verlof ongeveer tegelijk zal ingaan met het einde van mijn contract. Ik ga ervan uit dat mijn contract niet verlengd wordt. Heb dan wel recht op verlof en erna op ww. Maar zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zijn jullie tijdens je verlof al gaan solliciteren of vanaf ingang ww. Hebben jullie het idee minder snel een baan te vinden na de bevalling?</p><p>Ik werk in de ICT en kan normaal snel een baan vinden. Ik wil echter parttime gaan werken en dit kan nog wel eens een probleem worden in dit vakgebied.</p><p>Zijn er mensen met ervaring dan hoor ik het graag:).</p>

Ik heb geen ervaring in de ict ( nouja niet meer dan dat mijn ex partner ict-er is..) maar ook mijn contract moet verlengd worden vlak na mijn verlof. 
Mijn werkgever heeft dyluidelijk aangegeven dat als ik mijn werk doe zoals ik doe er niets aan de hand is. Wel zo errlijk ook.. Misschien moet je het gewoon bespreekbaar maken ? 

Hallo nochoice,
heb dit zelf ook meegemaakt. Mijn verlof ging ook in een paar dsgen voordat mijn contract zou verlopen. Heb hier toen ook vroegtijdig navraag na gedaan over hoe het er uit zag, of ze al enige uitspraken konden doen over een eventueel vast contract. Had al wel enig idee, liep allemaal wat terug en durvden niet goed vaste contracten te geven. Ging er dus ook van uit dat dit bij mij ook zou gebeuren. Dit was ook zo en dit gaven ze dan gelukkig ook vroegtijdig aan. Heb toen al mijn vakantie dagen al lekker opgenomen en zo kon ik al lekker op tijd (8 weken van te voren) genieten van mijn verlof. Vond het allemaal prima, was heerlijk aan het genieten van mijn zeangerschap en ben dus ook niet gaan solliciteren in die tijd. Pas toen de kleine 4/5 weken oud was ben ik weer eens wat gaan rond kijken. Uiteindelijk maar een maand langer als dst mijn verlof liep thuis gezeten.