Controle bij verloskundige

Hoi allemaal
Ik ben vorige week woensdag bij verloskundige geweest ik was 36 weken en mag op 11 feb nog komen klopt dat of niet want ik heb gehoord dat laatste maand wordt elke week .ik maak een beetje zorge over mijn baby want ik wil ook deze week hartje horen en weten hoe hij ligt .
succes iedereen de bevalling .
Groetjes Huda

Hi Huda,

De regeltjes zijn veranderd. Als alles goed gaat met je kindje, hoef je niet meer elke week op controle. Dat is verleden tijd, hoewel sommige verloskundigen dat nog wel doen.

Ik ging vorige week naar de gynaecoloog (36 weken) en ik hoef pas over 3 weken terug (39 weken). Ik was ook stomverbaasd, maar hij vertelde dat het helemaal niet nodig is om elke week te komen.

Bij mijn vorige gynaecoloog moest dat wel, maar daar is onze kleine met 37+4 geboren, dus was ik er snel klaar mee.

Maak je geen zorgen, het is dus tegenwoordig heel normaal dat je niet meer elke week hoeft te gaan. Dat betekent alleen maar dat alles met je kindje heel goed gaat.

Gr. Tamara.

Inderdaad, ik hoorde ook al dat daar nieuwe afspraken over waren. Maar als je je zorgen maakt en wilt weten hoe de kleine ligt, zou ik dat gewoon eens even bespreken met de VK. Dan mag je vast een keer extra komen hoor!

Groetjes Suus

Hai Huda,

Ja de regels zijn veranderd zolang het goed gaat met de kleine en je verder geen medische klachten hebt hoef je niet elke week terug te komen. Maar als je je zorgen maakt moet je ze wel bellen!
Ik heb 1 keer laat gebeld naar het zh na een nacht wakker liggen en toen ik belde mocht ik gelijk komen en kreeg ik en van mijn vk en van het zh te horen dat als je je zorgen maakt je gelijk moet bellen zodat zij je gerust kunnen stellen. Dat is hun werk!
Dus gewoon doen. Succes.
x Susan

Terug
Bovenaan