Controle / CB

Zo ik was gisteren naar het CB voor een prikje nou de eerste prikje ging heel stoer hij had er nog geen eens erg in... Toen zag hij de naald voor het tweede prikje en jahoooooor brand alarm fase 10 hij ging me toch uit zijn dakje... Was hij eindelijk stil gaat er een andere baby huilen gaat ie weer mee doen...

En daarna was hij de hele avond ziellig huilen en moest en zal op schoot zitten..
Maaaar hij is er overheen want vanmorgen om 5 uur lach hij vrolijk te babbelen..

En hij is nog steeds een tenger volgens het CB maar de wijkverpleegster zei misschien is dat gewoon zijn bouw.... en dat ik me niks van de kinderarst moet aantrekken..

Wisten jullie dat als je bv. Turks of Marokaans bent dat je kindje dan ook ingent wordt tegen hepetites? De wijkverpleging vondt het zelf raar.. want met de eerste generatie kon ze het nog wel voorstellen maar met de tweede generatie niet.. want als wij op vakantie gaan naar turkije   dan moeten we zelf ons inenting betalen en hun krijgen hem gewoon.. Mijn maakt het niet zoveel uit me vriend houd niet van warme landen dus ik zal eerder naar ijsland gaan

Groetjes,

Bianca

Hi even over die prikjes, je kunt gewoon zetpilletje halen bij de apotheek, hebben ze er minder last van.
Lynn krijgt ze gewoon meteen, zodra de prik is gezet, wij kamer uit en Lynn een pilletje erin.
Ach germ, de vorige keer deed ik dat niet omdat de arts zei dat je dat eigenlijk preventief niet moest doen, gaf ze niet echt een reden voor, ze zei misschien heeft ze er geen last van, ja tuuuuuuuurlijk. Dus wel.
Nu krijgt er gewoon meteen een en na zes uur gewoon weer een, en volgende dag ook een, als ze er nog last van heeft.
Gelukkig hoeft ze nu even een tijdje niet meer.
X

Joëlla is ook ingeënt voor hepatitus B.
Mijn vriend komt uit Curacoua van daar.
Ik vind het zelf ook een beetje raar, als of ze er van uit gaan dat mijn vriend of zijn Familie hepatitus heeft.

Maar al waren we van plan om naar Curacoua te gaan dan had ik Joëlla natuurlijk wel laten inenten.

En Biancah Hoeveel weegt je mannetje nu??
Vonden ze hem nog te tenger??

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Over dat hepatitus verhaal....mijn kids worden er ook voor ingeent omdat hun vader in italie geboren is. Per toeval vanwege het werk van zijn vader..zijjn ouders zijn duits en nederlands. Maar zelfs als je er dus geen band  met dat land hebt worden je kinderen preventief ingeent

Jes, ook Isa's papa komt uit Curacao dus ook zij wordt ingeënd tegen HepB. Ach ja, dan heeft ze daar alvast bescherming tegen voor het geval we nog een keer naar Afrika of Azië op vakantie gaan..... (want op Curacao loop je echt geen HePB op!!!)

Grtz. Poppetje71

Terug
Bovenaan