controle echo 20 weken en een afwijking,wat nu?

schreef vandaag om 18:47
Hallo Allemaal,

vol blijheid moest het zijn gisteren naar ons kindje gaan kijken,maar helaas het mocht niet zo zijn.
Omdat er verschillende erfelijke factoren meespeelde kwamen we in aanmerking voor de echo van gisteren,en gelukkig maar ook.

Alles werd goed bekeken en uiteindelijke heeft de arts vastgesteld dat ons kindje een middenrifhernia heeft,dat wil zeggen een gat wat niet aan de derde maand van de zwangerschap is gesloten en nu open is. doordat dit nu open is blijven de andere organen niet op zijn plaats zodat deze de borstkasr in worden geduwd,en dat is niet oke want het hart en de longen raken in verdrukking en kunnen daardoor niet goed groeien.

Nu moeten we morgen al naar het academisch ziekenhuis in maastricht voor verder onderzoek.maar dat wil ook zeggen dat we voor alles naar het azm moeten,ook voor de bevalling straks,ook weet ik al dat ik ingeleid ga worden en niet 40 weken uit zal dragen.Ons kindje zal niet mee naar huis gaan en in het ziekenhuis blijven het word zeker geopereerd maar verder weten we nog niet veel .Ook niet hoe ernstig het is.

Wie afgelopen week naar national geografic had gekeken had kunnen zien dat er bij een moeder de baby in de buik al werd geopereerd om te voorkomen dat de longen niet goed kunnen groeien.

Dus maar afwachten morgen ,ik krijg morgen ook een punctie om te kijken wat er nog meer aanwezig is.


Mijn broer is hier ook mee geboren en die is inmiddels al 30 en kerngezond dus ik blijf nu nog maar rustig ,en ga er maar vaniut dat alles goed komt


Ik hou jullie op de hoogte

groetjes monique

 
Wat ontzettend rot en naar voor jullie om zo'n nieuws te krijgen.
Ik wens je heel veel succes en ik duim voor jullie dat het allemaal goed zal gaan!
Groetjes, Claudia.
 
Hoi!

Heel veel stekte meid! Het zal vast wel goed komen, tenminste als het hetzelfde is wat je broer heeft, want in die 30 jaar zal er al wat vooruitgang zijn qua techniek enzo? Ik hoop het in ieder geval voor je.

groetjes Renske
 
Lieve Monique.

Wat een vervelend bericht bij iets dat zo leuk had moeten zijn. Maar misschien wel beter dat je het nu al weet en dat de artsen zich er al om kunnen bekommeren.
Wellicht een troost dat Maastricht niet een van de slechtste ziekenhuizen is en er toch wel om bekend staat hier goed mee om te gaan. Daarbij werken ze samen met het Klinicum in Aken dat ook goed is op dit gebied... Dus probeer je niet te veel zorgen te maken. Maar zorg wel dat je antwoorden krijgt op al je vragen. Ze zijn nog al eens geneigd je niet alles te vertellen als jij er niet naar vraagt, en als het antwoord niet bevredigend is vraag dan door!!!
Ik zal heel hard voor je duimen dat alles goed gaat met je kindje en met jou. Laat je zo af en toe even weten hoe het met je gaat en wat de artsen gezegd hebben...

Ik woon vlak bij Maastricht, dus heel veel kusjes naar je kindje in je buik, die komen vast en zeker wel aan.

Liefs Daniëlle
 
Wat moet dat een enorme dreun zijn geweest. Weg roze wolk. Ik wil jullie enorm veel sterkte toewensen en ik hoop dat de artsen goed kunnen doen. Tegenwoordig zijn ze tot heel veel in staat. Maar hoe dan ook, dit is gewoonweg klote. Heel veel sterkte en we denken aan jullie.
Anita
 
Terug
Bovenaan