Controle-echo gehad; helemaal leeg, geen curretage, maar wat nu?

Zoals de titel al zei; vandaag heb ik mijn controle-echo gehad na mijn miskraam afgelopen weekend (6wk). Gelukkig was ik helemaal leeg. Dat klinkt stom, maar ik ben heel blij dat een curretage dan in ieder geval achterwege blijft. En dus willen wij graag weer verder. Nu lees ik op internet allerlei verhalen over mensen die meteen zwanger waren na hun miskraam, maar mijn gyneacoloog gaf aan dat ik eerst moet wachten totdat ik weer een menstruatie heb gehad. Tot die tijd moeten we even weer met condoom vrijen 'anders had je straks je hele huishouding overhoop liggen'. Maar dat vrijen met condoom; dat wil ik helemaal niet!! Ik ben toch niet voor niets al anderhalf jaar aan het klussen geweest???!! Ik pies momenteel nog positieve testen. Ik heb nu testen gehaald om te kijken wanneer ik weer negatief test. Beetje raar; want ineens baal je van dat tweede streepje. Maar goed. Ik wil eigenlijk bij negatieve test gewoon weer verder klussen. Of moet ik dat echt niet doen?? Dat condoom gaat zo tegen mijn gevoel in! Wat vinden jullie?? Ik wil de tijd na de HSG (half jaar meer kans, zo goed mogelijk benutten. OF is dat nu raar?

Gr. Louise

Hallo Louise,

Gelukkig dat een curretage niet noodzakelijk is..
Je hebt nu wel duidelijkheid dat je baarmoeder 'leeg' is ....(jij figuurlijk waarschijnlijk ook..)
Wat betreft het moeten wachten spreken gynaecologen elkaar nogal eens tegen , de een zei bij mij zeker een cyclus te moeten wachten ,terwijl de ander (een oudere /ervaren...) zei 'als je denkt er aan toe te zijn ga je gang de periode kunnen we tegenwoordig prima met echo bepalen..'
Dus ik zou zeggen ,...volg je eigen gevoel !!
Ik hoop voor jou dat het snel weer lukt en goed gaat..
Wij hebben wel een half jaar moeten klussen voor het weer gelukt is ... dit keer gaat alles goed .
Succes en sterkte hoor met een plaatsje geven aan de teleurstelling ..

gr Lianne

Bij mij adviseerden ze ook om 1 menstruatie af te wachten. Dat zou het tellen makkelijker maken.
Wij hebben ook geen condoom gebruikt, om dezelfde reden die jij aangaf.
Ik denk dat als je lichaam er nog niet klaar voor is het toch niet lukt. En als het wel lukt, fijn toch! Je huishouding ligt toch wel door elkaar.

Ik hoop echt dat het bij jullie net zo snel lukt als bij ons na de tweede miskraam.
Alleen, probeer je niet blind te staren op de grotere kans de eerste maanden. Dat deed ik na de eerste miskraam en ik heb het idee dat het daarom toen zolang duurde voor het weer raak was.

Sterkte met je verwerking en succes met het klussen verder.

Zo lang je nog positief test heb je nog geen eisprong, daarom raden ze aan eerst een menstruatie af te wachten ivm de termijn. Maar als jij het geen probleem vindt dat je je dat dan niet gelijk weet (CB tests met indicator kunnen trouwens in dat geval ook helpen), zou ik lekker doorgaan klussen. Zeker omdat je net een HSG hebt gehad... goed benutten... zo zou ik ook denken!

Succes ermee! En hopelijk ben je snel weer zwanger... ze zeggen trouwens dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent... dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn. Het is jullie van harte gegunt!

Fijn dat het nu leeg is. Had ik ook bij mijn laatste miskraam. Geen gedoe verder. Wij zijn er toen direct weer tegen aan gegaan, maar werd toch ongesteld. Daarna met ovutesten aan de gang en 2e ronde zwanger. Nu alweer 15 weken.
Bij mijn eerste 2 miskramen (3 in totaal) was ik in de 4e ronde zwanger geraakt..
Succes en volg je gevoel. Hopelijk heb je snel een negatieve test in handen, zodat het allemaal echt kan beginnen. En daarna hopelijk gauw zwanger, maar ja.. de tijd zal het leren.
Heel veel sterkte

Misschien een kleine opkikker voor je!

Ik heb in juni 2009 een miskraam gehad, en was in december weer zwanger... In jan 2010 weer een miskraam, de eerste ronde weer zwanger en in maart weer een miskraam. In april bleek ik weer zwanger te zijn!

Kijk niet teveel naar mijn miskramen, maar ben 3 keer de eerste ronde na een miskraam zwanger geworden... Het schijnt dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam dus lekker benutten die kans zou ik zeggen!

Het enige wat lastig is als je geen cyclus afwacht is te berekenen wanneer je bevrucht bent, maar na een echo kunnen ze dat zo vast stellen..Mocht je pos getest hebben straks dan kan je altijd nog een CB test doen die aangeeft hoe lang je zwanger bent en kijken of dat een beetje overeenkomt met de echo...

Als je gevoel zegt dat je lekker verder wilt gaan met klussen, doen dus.. Ik ben nu tenslotte 36 weken zwanger...

Veel plezier!

Hay meid,

Wat erg voor jullie zeg! Ik ben zaterdag 18 dec. gecurrateerd nadat ik ruim een week aan het wachten was op een spontane miskraam en mij hebben ze ook geadviseerd om je eerste menstruatie af te wachten. Na deze operatie heb ik ook helemaal geen zin in seks en mag nu ook nog niet dus dat maakt het makkelijker denk ik. Ook denk ik dat na een menstruatie ik weet dat alles het weer doet en écht schoon is.....maar dat is ieders idee op zich.

Wens jullie veel sterkte en hoop dat je heel snel weer zwanger bent en dat dat dan helemaal goed gaat!

gelukkig 2011!

Terug
Bovenaan