Controle en onzekerheid loslaten bij zwangerschap, hoe doe ik dat.

Hi allemaal,

Ik hoop door dit met jullie te delen dat jullie mij kunnen helpen in het afnemen van mijn onzekerheid en angsten.

Al heel lang waren mijn vriend en ik aan het fantaseren over de zwangerschap en nu het zo ver is vind ik het onwijs spannend en voel ik mij erg onzeker.
Alles gaat goed, het groeit goed en we zijn nu 15 weekjes onderweg.
Vanaf afgelopen week zijn er alleen steeds dezelfde gedachtes die er in mijn hoofd rondspoken waardoor ik mij ontzettend onzeker voel en het zelfs voelt als een soort van angst. Ik baal er ontzettend van en heb ook echt het gevoel dat ik hier de enige in ben.
Omdat ik zo graag de controle wil behouden, zou ik het liefst nu al willen weten wanneer ik wat ga voelen, natuurlijk straks met bevallen, maar ook of ik het wel als iets moois ga ervaren als het kindje steeds harder gaat schoppen in je lijf. Ik kan me voorstellen dat als je de kleine juist voelt het je laat beseffen dat het goed gaat met de kleine, maar toch ben ik bang dat ik straks ga denken 'pff kan je nou niet even stoppen met dat geschop' en zeker als je het aan het eind benauwd gaat krijgen. Ik weet gewoon niet wat ik kan en moet verwachten, maar wil gewoon zo graag stoppen met deze zinloze gedachtes en genieten van m'n prachtige wondertje, ik wil gewoon kunnen genieten net als iedereen. Misschien is het wel gewoon een tijdelijk iets en gaat het straks vanzelf over, maar zou heel graag van jullie willen weten hoe jullie dit hebben ervaren en hoe was toen de kleine in je begon te bewegen en hoe dat was aan het eind.

Liefs, Lizzy
 
Ik voelde de jongens al heel vroeg bewegen en vond dat erg prettig. Had daarvoor 3 miskramen gehad. Ik miste het juist na de bevalling. Oke het bungeejumpen op je blaas is minder grappig. Constant plassen. Maar heb het nooit als vervelend of pijnlijk ervaren. De pijn bij een bevalling bouwt op. En als je denkt dat je bijna niet meer kunt, is het ergste over. Ik zit nu helaas midden in mijn 4e miskraam en de gedachte om dit kindje nooit te voelen, maakt mij juist erg verdrietig. Controle heb je bij een zwangerschap helaas niet. En dat loslaten is moeilijk. ( jij bent vast ook perfectionist 😉)
 
Thnx voor je reactie supertje! Fijn om te horen dat jij het niet als vervelend en pijnlijk hebt ervaren. Ik moet het echt proberen naast me neer te leggen. Het is zoiets moois en maak daar dam helaas een te groot ding van. Haha percectionistisch/faalangstig wat scheelt het. Herkenbaar zeker 😉
Heftig om jouw verhaal te horen, is niet niets zoveel miskramen. Wens jullie daar heel veel sterkte bij.

Lizzy
 
ik ben nu 28 weken mijn kleine man is aan de grote kant. dit is soms best vervelend want hij kan best hart trappen. maar ik wil je dit zeggen geniet er van zo lang het kan. ik kon in het begin ook niet genieten zat ook zo van gaat het nou goed ik voel niks veel misselijk. maar met de 20 weken echo kregen wij slecht nieuws en dan is het genieten helemaal over. dus pak die mooie momenten en geniet want mocht je ook slecht nieuws krijgen dan pieker je alleen maar meer en maak je je meer zorgen terwijl dit slecht is voor je baby. ik hoop dat je een fijne zwangerschap krijgt en leert genieten suc6 :)
 
Terug
Bovenaan