Controle gyn: inwendig onderzoek en 1 cm ontsluiting

Haii..

Vandaag met 38.4 dagen inwendig onderzoek gehad bij de gyn. Ik weet nog van mijn vorige bevalling dat de dag erna de weeen begonnen en hoop stiekem dat het dit keer weer zo gaat verlopen. De gyn zei; ik zal je alvast wat opweg helpen door een inwendig onderzoek. Ik heb dus 1 cm ontsluiting, maar ik begreep dat er veel meer vrouwen weken met ontsluiting lopen op het eind van de zwangerschap, dus dit zegt niets.
Toch heb ik veel harde buiken en mn vagina voelt zwaarder aan. Wie weet... meer meiden met ontsluiting??? Of een inwendig onderzoek gehad wat uiteindelijk niets opleverde?

Liefs mammma

Hey mama van Myron, San 85 en Esje86

Ja erg spannend inderdaad, ik hoop echt dat het doorzet.. ben er eigenlijk wel klaar mee.

@ Esje86: Bij mij was het puur om te kijken of er al iets gaande is, hoe ver het kindje is ingedaald. Maargoed, ik weet nog van mijn vorige inwendige onderzoek dat het de weeen behoorlijk had opgewekt. Maarja toen was ik ook al 40.2 dagen. Dus ach, we zien het wel hoor.

Jullie zullen het wel lezen binnen nu en 3 weken? Wel raar, want de gyn vroeg nog, wat zullen we doen? Zullen we gewoon maar weer een afspraak maken voor volgende week?? Ik dacht.. uhh ja toch? Wat anders?? Inleiden? Nou misschien volgende week. Het lijkt er op dat dit geen klein kindje is, dus wie weet word ik dan volgende week al ingeleid, ik zou het prima vinden. Maargoed de gyn zei nog; uiteindelijk is het het beste om gewoon te wachten tot de kleine er klaar voor is. Dus dat het spontaan op gang komt.

Succes allemaal mocht het bij jullie intussen gaan beginnen!!!!!!!!

Liefs mammma

Ga ik ook eens vragen dan, Woensdag moet ik weer en ben dan 39+2 en ze zeggen bij mij ook dat het geen kleintje is, dus wie weet!:) Spannend voor ons allemaal! Succes met de laatste loodjes!

Bij mij gaan ze inwendig onderzoek doen om te kijken of de baarmoedermond al wat verweekt is.. als dat zo is kan ik na 38 wkn ingeleid worden..
(dit om medische redenen..)

Terug
Bovenaan