controle gyn

Gisteren weer een bezoekje aan de gyn gebracht, eerst even bloeddruk gemeten en die was weer te hoog (138/90) ondanks dat ik al vanaf week 16 weken medicijnen heb dus meteen mn medicijnen maar verdubbeld.
Toen even wegen, 1,5 kg in 3 weken tijd aangekomen dus dat was netjes.
Een paar dagen geleden heb ik bloed laten prikken en nu blijkt dat mn suikerwaardes te hoog zijn dus moet ik getest worden of ik geen zwangerschapssuiker heb dus mag ik maandag 3x naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.
De kleine ligt eigenlijk heel de zwangerschap al in stuit en blijft zo volgens mij gewoon liggen, de gyn zegt dat hij wel kan draaien tot de 36 weken maar dat hij toch eigenlijk wel in deze dagen om moet gaan draaien.

kortom niet echt een vlekkeloos bezoek dit keer.
Ben nu 30 wk + 2 dg dus we zien allemaal wel wat er komen gaat, de kleine man maakt het prima dus dat is het belangrijkst.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het ff kwijt.
liefs

Mijn kleine man ligt ook al bijna heel de zwangerschap in een stuit. De laatste weken draaid hij af en toe. Maar draaid toch weer elke keer terug naar de stuit. Maak mij geen zorgen tot 37 weken kunnen ze zelf nog draaien anders word hij gedraaid. Ik heb ook zwangerschapsuiker en de waardes kan je best makelijk laag houden met een dieet. Ik hoef daardoor geen insuline te gaan spuiten.
Succes, als je tips wil voor het dieet hoor ik het wel.

Ons meisje ligt ook in stuit, onvolkomen, dus met benen recht omhoog. Maak me erg geen zorgen om, maar hoop wel dat t niet zolang duurt dat er gedraaid moet worden...

Hier ook zwangerschapsdiabetes. Mijn waarden blijven goed met dieet, maar ik slik daarnaast ook Metformine. Ik slikte dit om een miskraam te helpen voorkomen, zou tot 18 weken, maar omdat ik m'n vorige zwangerschap de laatste weken ook zwschdiabetes had vond de internist t beter dat ik ze blijf slikken. Misschien dat m'n waarden zonder wel hoger zouden zijn...

Ik krijg volgende week een sensormeting. Een meetapparaatje op m'n buik voor 5 dagen. Vond het een beetje vreemd omdat de internist m'n waarden heel goed vond, maar hij wilde het verloop van m'n bloedsuiker in kaart hebben zei hij. Tja, beter extra goed onder controle dan dat er iets over t hoofd gezien wordt...

Ons meisje is nog niet groot. Zat net iets onder t gemiddelde qua groei, dus dat is fijn.

Heb je nog last van je hoge bloeddruk? Kun je je flink ellendig door voelen toch?

Pff t zijn de bekende laatste loodjes he, die gaan tellen!

Terug
Bovenaan