Controle gyn

Hoi Dames,

Gisteren weer op controle geweest in het ZH.

Met ons meiske was alles in orde. Was lekker aan het bewegen.
Ik gaf aan dat ik laatste dagen veel last van hoofdpijn had en toen zei ze dat de onderdruk van mijn bloeddruk ook iets te hoog was. Had ook moeten plassen en er zat wat eiwit in mijn urine.

Ze heeft me ook uitleg gegeven over de GTT. Dit ivm verhoogd risico op zwsuiker. Die test bestaat uit bloedprikken, drankje drinken en 2 uur later weer bloedprikken. Vervelende test zei ze omdat je nuchter moet zijn en het drankje heel vies is. Dit kon ik doen wanneer mij het beste uitkwam.

Vanwege het eiwit moets ik na de controle daarom opnieuw plassen en bloed laten prikken. Hier stelde ze voor om de GTT ook maar gelijk te laten doen, ik was immers nog nuchter.

Vandaag krijg ik de uitslag, maar ik maak me eigenlijk niet zo'n zorgen om zwangerschapsvergiftiging omdat de gyn zei dat dit in de 20e week eigenlijk niet voorkwam.

Wel wil ze mij voortaan om de 2 weken zien. Dus komende dinsdag de 20 wk echo en een weekje later alweer op controle.

Zo zijn jullie ook weer allemaal op de hoogte he dames.

Fijne dag vandaag dames

Ook al komt het niet veel voor, je gaat je toch druk maken. Het is erg fijn dat je nu vaker op controle langs kan komen. Zo'n gtt, lijkt me niks, bleh.

Ik moest vanwege suiker een ontbijtcurve prikken. Je prikt dan bloed nuchter en twee uur na wat eten weer. Ik had geen telefoontje gehad dus ging er van uit dat het goed was. Alles was gelukkig prima.

Houd jezelf goed in de gaten. Dat je nog steeds hoofdpijn hebt is niet fijn.

Heb ook een GTT gehad en vond het reuze meevallen. Zag het meest op tegen dat nuchter blijven en die twee uur wachten tussen door. Gelukkig was alles goed. En dat drankje: snel achterover slaan dat mierezoete goedje en niet door je neus ademen.

Hey meid,

Goed dat ze het even goed gaan uitpluisen hoor, je kan uiteraard niet voorzichtig genoeg zijn en ook 'fijn' dat je nu wat regelmatiger wordt gecontroleerd.

Gelukkig is alles goed met jullie kleine meid!
Hou je taai! Liefs Lynn.

Idd vond het drankje ook wel meevallen, maar vond vooral de geur onprettig.
En dat ik 2 volle bekers op moest drinken, haha.

Wachten ging wel, ben weer op de hoogte van alle roddels en showbizzland!

Uitslag zullen we vanmiddag horen, maar ben er niet echt bang voor. Voel me niet zwak of ziek ofzo behalve dan de hoofdpijn en de moeheid. Maar dat laatste heeft iedereen volgens mij.

wat fijn dat ze je nu goed in de gaten gaan houden en het even goed gaan uitzoeken.
Super dat met jullie meisje alles goed is.

HAHHA, ja dat is het 'leuke' aan het wachten in het ziekenhuis, roddels bijlezen, hou daar oiok altijd zo van :D

Liefs, x

Terug
Bovenaan