Controle in ziekenhuis gehad.... ben helemaal over de zeik!

Hoi Dames,

Vandaag had ik mijn controle weer in het ziekenhuis. Nou wat een teleurstelling was dat.

Ik had me er helemaal op verheugd dat ze ons konden vertellen wat het geslacht zou worden, omdat meerdere mama's het hier al weten. Ook was ik benieuwd hoe onze kleine gegroeit was. Een van de redenen voor controle bij de gyn was doordat bij mij de groei moeilijk te controleren was.

Ik kwam binnen en had een andere gyn dan normaal, een vrouw vandaag, en ze vroeg nog net: alles goed? Ik zo ja gaat allemaal wel. Ze zei gelijk dan gaan we even kijken.

Nou het beeld was slecht! Ze kon het hartje niet zien, maar wel horen. Ze zei zelf oh het beeld is wel slecht, toen zei ik Oh dus je kunt ook nog niet zien wat het is. Nee ze zei dat is echt nog veel te vroeg! Toen vertelde ik van Lynn, evenver als mij en die had het gisteren toch echt gehoord. (sorry hoor Lynn dat ik jou gebruik hiervoor)
En daarna kon ik gaan om een volgende afspraak te maken over 4 wk en de 20 wk echo.

Nog geen 5 min binnengeweest. Mijn vriend vroeg nog net Oh en hoe groot is onze uk nu? Waarop ze zei: oh dat heb ik niet gemeten maar afgaan op de lengte van de zw schat ik zo'n 8-9 cm van kruin tot kont. Ik was zo perplex dat ik niets meer kon zeggen. Terwijl ik toch wel wat vraagjes had. (Na het overgeven heb ik een zeer pijnlijke linker arm waar ik de eerste 10 min niets mee kan, en heb het gevoel alsof ik de hele dag licht urineverlies heb).
En ik had toen iets moeten zeggen, ik weet het, ik bedoel de reden waarom ik in het zh moet is o.a. de groei. Maar ja ik was echt perplex en begon al vrij geirriteerd te worden!
Terwijl we naar buiten liepen moest ik dan ook echt ontzettend huilen. En niet omdat ik het geslacht niet weet, oke ook daar ben ik best teleurgesteld over, maar we weten helemaal niets! En ook gewoon het gevoel dat ze mij gaf.

Mijn moeder zei dat ik gewoon ontzettent last van mijn hormonen had. En ja hoor.. ook nu komen de tranen weer. Gisterenavond ook al, toen ik voor de 3e keer in een uur tijd boven de wc hing en mijn arm dus weer pijnlijk was.

Zo dit was mijn klaagzang!

@Marie ik hoop dat jou echo helemaal leuk was!

Liefs.

meid wat klote zeg! vreselijk zulke chagerijnen!!! en wat nou veelste vroeg wij zijn op 2 dagen na even ver en ik wist het 2 juni al. ze had gewoon slecht kut apparatuur :( echt balen zeg!

wel raar van je arm, anders even aan je huisarts vragen? ik heb er zelf geen ervaring mee maar dat klinkt niet goed.

heb je over 4 weken dan alleen controle of ook weer een echo?

liefs! xxx

He hooi cs,

Wat vervelend zeg!! Dat soort mensen, omgang enzo zijn echt een dikke domper op je verwachtingen... En al zouden je hormonen een rol spelen, dat is niet zo gek als je zwanger bent he?!

Wat was de conclusie van de vrouw die je hielp dan? Dat de groei goed was op een schaal van 1 op het oog? Daar schiet je niks mee op toch?!

Kom je nog bij je vk in de tussentijd? Zou ik gewoon ff klagen. Belangrijkste van zo'n controle is toch dat je je ei kwijt kunt en gerustgesteld wordt?

Nou, ff van balen hoor... En heel veel sterkte met je overgeven, 3x per uur lijkt me afschuwelijk...

Liefs!

Wat vervelend zeg dat je zo'n ervaring heb gehad in ziekenhuis.. sommige medewerkers zijn echt idioten. Dat merkte ik bv bij mijn curretage, voor hun is het routine, voor mij niet
Afgelopen week had ik mijn echo. Alle vragen die ik wou stellen was ik vergeten. Voor de volgende x schrijf ik eerst alle vragen. Misschien een idee voor jou.
Hoop dat je volgende afspraak goed gaat.
Liefs

Hoi Dames,

Ik loop alleen maar bij de gyneacoloog. Hij wilde mij onder controle houden o.a. vanwege groei, maar ook vanwege suiker in de familie en mijn BMI.

Misschien dat ik daarom ook wel verwend ben hoor met echo's en dergelijke.

Over 4 weken moet ik weer naar de gyn, gelukkig wel mijn eigenste. En over 5 weken 20 weken echo.

@Emilie-Ann, nu klinkt het alsof ik de hele dag door 3x per uur over moet geven, maar gelukkig heb ik dat maar zo'n 2 a 3x per week. Dacht dat alles er wel uit was maar kon dus uiteindelijk 3x! Tja en toen kwamen er toch wel wat traantjes.

Intussen ben ik al wel weer wat gekalmeerd hihi, maar blijf het wel een teleurstelling vinden. En snappen doe ik het niet. Dan ga ik liever naar de VK, heb het idee dat die iets warmer zijn en meer tijd voor je nemen.

Liefs

Lieve meid,

Ik zit werkelijk helemaal perplex je verhaal te lezen! Ik vind dit echt niet normaal, je verheugd je er enorm op en dat het beeld slecht is, is toch niet jouw probleem?
Begrijp niet dat ze jullie ukkie niet heeft opgemeten terwijl dat het belangrijkste is en je daarvoor notabene bij de gynaecoloog loopt.

Als ik jou was zou ik morgen bellen en eisen dat je een nieuwe afspraak krijgt. Gewoon de situatie uitleggen en ik zou ook zeker je onvreden uitleggen.

Geeft niets hoor dat je mij als voorbeeld gebruikt. Jammer dat je idd het geslacht niet weet en wat zei zegt is dus echt klinkklare onzin!

Echt heel jammer voor jullie en weet je mensen moeten het ook niet continu afschuiven op hormonen, da's wel erg makkelijk en je mag hier best boos en verdrietig om zijn. Zou echt morgen aan de bel trekken want 4 weken wachten is nog best lang!

Hou je taai! Dikke knuff Lynn.

Hey meis,

Ik ken het, je bent echt een nummer op zo'n moment. Je wordt zo overdonderd dat je je naderhand pas bedenkt dat je nog van alles had willen vragen/zeggen. Kun je morgen je eigen gyn niet bellen en je verhaal doen? Beetje raar als je bij de gyn onder controle staat dat ze zich er zo makkelijk vanaf maakt.

Dat je na het overgeven last hebt van je arm vind ik raar maar ik ben dan ook geen arts.......even huisarts of gyn bellen als ik jou was.

Blijf niet met deze frustratie lopen. Vaak na een gesprek klaar je weer helemaal op!

Liefs,
Annet

Niet fijn al ze je zo over de zeik helpen. Neem voortaan een vragenlijstje mee, dat helpt mij ook altijd. Ze zien dat je vragen hebt en kunnen er zo niet omheen en je vergeet ze zelf ook niet. Je komt er voor de groei, dan had ze dat echt wel moeten opmeten.

Gelukkig ben je nu niet meer zo over de zeik. Hormonen maken je extra kwetsbaar.

Terug
Bovenaan