Controle kinderarts Iemand ervaring?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Morgen moet ik met Maaike voor controle naar de kinderarts in verband met haar opname een maand geleden. Heeft iemand ervaring hiermee. Wat kan ik verwachten. Ben er erg onzeker over. Zie er enorm tegenop. Moeten ook nog eens op een rot tijdstip. 14.00 uur. Normaal ligt ze dan lekker te slapen. Hoop dat blijkt dat ik me zoals gewoonlijk weer veel te veel zorgen maak om niets.

Groetjes
Inge

Hai,

Ja ik heb er ervaring mee! Mette is opgenomen geweest wegens reflux en is nog steeds onder controle. Je hoeft je echt niet druk te maken hoor. Het is gewoon een policontrole. Zo van hoe gaat het ermee...nog bijzonderheden enz enz. En tja die afspraken zijn vaak op de meest onmogelijke tijden. Het is meer routine omdat ze zeker willen weten dat alles goed gaat.

Succes!
gr.ing

Ik lees net ook even je vraag over een 2e via ivf... Tja das een lastige. Ik heb een afschuwelijke zwangerschap gehad en ben 1 van mijn dochters verloren maar toch is de wens voor een 2e zo groot dat ik het er weer voor over had.
De ivf viel me zwaar omdat ik tevens erg druk was op mijn werk en thuis met Mette en daarnaast de maximale dosis hormomen kreeg toegediend. Ondanks dit alles vond ik het wel te doen. Het is maar een maandje... Je kunt op elk moment kiezen om ermee te stoppen als je het niet red. Ik denk dat je je hart moet volgen. Zorg er in ieder geval voor dat je geen spijt krijgt later... Enne voor alles is een oplossing en elke zwangerschap is anders!

lfs ing

Hoi Inge,

Ook ik heb ervaring met het gaan naar een kinderarts. Sven heeft een week in het ziekenhuis gelegen vanwege niet willen eten en alles eruit gooien. Hij was toen 3 dagen oud. Daarna kreeg hij last van extreme darmkrampjes waardoor we weer wat bezoeken moesten afleggen.
Zo'n controle afspraak is zoals Inge hierboven al zegt gewoon een check up. Kijken of alles weer goed gaat. Bij Sven gingen ze hem wegen, meten en zijn hoofdje opmeten. Daarnaast luisterde de arts naar zijn longetjes en keek hij in het algemeen hoe Sven reageerde.
Je hoeft je er dus echt niet druk om te maken als Maaike het nu weer prima doet.
Als je nog iets wilt weten, dan hoor ik het wel.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi hier ook ervaring:
Birgit heeft met 3 mnd in het zkhs gelegen en moest idd daarna ook op controle.

Ik kwam bij een arts binnen die ik daarvoro nooit gezien had en het was gewoon een gesprekje: hoe gaat t nou, heb je nog vragen, je mag altijd bellen etc etc, ze heeft niet eens naar Birgit gekeken, maar er kwam ook niets uit die testen die ze tijdens de opname gedaan hadden.

Niets om je druk om te maken! En naja dan is t tijdens een slaapje, ik ben er achter dat ik daar niet krampachtig meer om ga doen, dat trekt zo weer recht hoor..

Evelien

Hoi Inge en Maikje,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Op zich doet Maaike het nu weer prima maar de laatste dagen wil ze wat minder eten en miemeld ze steeds. Ik hoop dat het gewoon met de warmte te maken heeft. Ik hoor net dat mijn man onverwachts morgen toch mee kan dat zou het al een stuk makkelijker voor me maken.

Groetjes
Inge

Dat slechte eten is ook een beetje een fase hoor. Mette heeft ook van die buien...hoeft ze ineens een hele week niks. Zolang ze wel drinken is er weinig aan de hand en vliegt het vaak vanzelf weer over. En ja het kan de warmte zijn. Ik heb zelf ook weinig trek in eten met dit weer.

gr.Ing

Terug
Bovenaan