controle verloskundige Groeiecho

Onze 20 weken echo was helemaal goed, maar de echoscopiste schatte het kindje aardig klein in en de verhoudingen op papier klopten niet allemaal bij elkaar waardoor ik me wat zorgen maakte.ze had bijv, een erg klein hoofdje enz. maar dat was niet erg zei ze erbij! tja wat doe je dan.
Toch de verloskundige gebeld en die zei, meid we gaan gewoon even kijken!
dus zo gezegd zo gedaan, en vandaag een echo.
Alles zag er prima uit, zo klein is ze helemaal niet. ze kwam op 23 weken en 3 dagen uit ipv 23 weken en 6 dagen. prima dus.
ze had wel korte beentjes.. hihi (keer wat anders dan dr zussen met lange benen!)
de verloskundige vond het papier van de 20 weken echo vreemd, ze zei hoe kan ze op dit gekomen zijn. er stond namelijk op uitgerekende datum 8-10-2008 en op de datum volgens echo stond ook weer 8-10-2008. dat kan dus niet als ze 2 weken te klein was!
erg vreemd en al met al 4 weken zorgen om niets!
alles was dus Prima met ons meissie!
over 3 weken weer terug voor controle en morgen ga ik een afspraak maken voor onze 2e pretecho!
Kan niet wachten..

Liefs Jenny

o ja wat ik nog vergeten was, mijn placenta ligt erg laag waardoor er een kans bestaat dat het een keizersnede zal worden als dat nog verder zakt. maar het hoeft niet zo te zijn dat dat gebeurt.
afwachten dus

Hoi hoi,

Wat fijn dat het toch goed blijkt te zijn met de kleine!
Ik zie dat we precies dezelfde uitgerekende datum hebben.
Ik heb van de week ook te horen gekregen dat mijn placenta erg laag lag. "da's niet zo mooi zei de vk" maar toen ik vroeg waarom antwoordde ze dat je dan de baby niet zo goed zou voelen.
Dat dat niet klopte had ik (ondanks dat dit mijn eerste is) al wel door, want ik voel juist heel veel, dus ik had al wel het idee dat het iets anders moest zijn.
Nu ik jouw berichtje lees snap ik waarom het niet zo mooi is, jammer dat ze dat niet gewoon heeft verteld.

Groetjes,
Anne

Hey Anne

ik wilde net zeggen ik voel ons kleintje ook prima hoor! wel minder sterk als dr zussen maar dat ik daar nu rouwig om ben kan ik niet zeggen!
die meiden hielden me wakker joh! en dat al heel vroeg!
en nu kan ik nog lekker doorslapen. hihi
wel raar dat ze dat niet gewoon gezegd heeft van een eventuele keizersnede.
Maar goed dat doet ze waarschijnlijk niet omdat ze pas op het eind kunnen zeggen of het nodig is of niet en misschien niet willen dat je je onnodig ergens druk om maakt!
maar ach ik heb zoiets nu heb ik het gewoon in mijn achterhoofd! ook wel een fijn idee dat je even kan wennen.
ik zou er de volgende keer gewoon naar vragen!

Liefs Jenny

Terug
Bovenaan