Controle verloskundige

Gisteren weer naar de verloskundige geweest. Eindelijk naar bijna 11 kilo afgevallen te zijn ben ik nu 4 kilo aangekomen. Helaas is mijn bloeddruk nog wel een beetje aan de lage kant, maar ja dat is haast normaal tegenwoordig. Toen de verloskundige wilde kijken hoe de baby lag bleek dat deze er niet zo lekker in lag. Met het hoofdje boven en beentjes onder. Gezellig dacht ik, heb ik ook nog niet gehad. Het hartje luisteren liet de baby ook al niet toe, alleen maar draaien en nog eens draaien... Dus het hartje ook niet kunnen horen. Gelukkig weet ik wel dat het goed actief is en dat het goed groeit. Over 2 weken moet ik weer heen en dan maar hopen dat de baby toch anders is gaan liggen...

Groetjes Anoushka
 
Tot 37 weken kunnen ze zelf meestal nog wel alle kanten op draaien. Mijn feb2011 baby draaide eind van de 36ste week nog snel even vanuit stuit, naar goed. Ik zei tegen de verloskundige dat ik het gevoeld had, geloofde ze niet direct, maar inderdaad bleek de kleine goed te liggen. Zal me er nog niet te druk overmaken in ieder geval.
 
Hai Anoushka,

Geen zorgen. Ook ons kindje is nog geen twee weken geleden pas gedraaid van onvolkomen stuit naar hoofdligging. Zeker als je een klein draaiertje in je buik hebt zitten, is de kans groot dat het kindje nog wel duikelt. Mocht het niet zo zijn, dan zouden ze wellicht nog van buitenaf kunnen draaien (bij mijn buurvrouw die gisteren is bevallen van kerngezond mannetje hebben ze met 37 weken nog versie gedaan).

Heb je veel last van de lage bloeddruk? Laag is beter dan hoog, maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je veel last krijgt van duizelingen en wegtrekkers.

Ik hoop voor je dat het over twee weken allemaal weer anders is.

Groetjes,
Melian
 
Terug
Bovenaan