Controle vk

Vandaag moest ik weer op controle komen bij de vk. De vorige keer werd me al gezegd dat er wegens bezuinigingen niets meer geprint zou worden maar opgeschreven. Ja uhh... prima. Maar vandaag gebeurde er gewoon niets! M'n bloeddruk werd gemeten, wat het was?? Geen idee! Ik moest me wegen, het is dat ik zelf de weegschaal moest aflezen anders had ik dat volgens mij ook niet geweten. Vervolgens m'n buik voelen, hoorde weer niks. Buik meten, weer niks! Heb je nog vragen?? Uhh ja!! Hoe lag de baby net?? Ja dat kon ik niet voelen, alleen dat het een lengteligging heeft (de vorige keer kon wel de exacte ligging worden gevoeld dus ik vind het maar vreemd). Ik had toen echt iets van; laat ook maar. Ik weet dat het goed zit, en daar gaat het me om. Maar als ik er zo aan terug denk baal ik er toch wel van! Eerst kreeg ik de hele tijd gezeur over dat ik een zwangerschapscursus moest gaan volgen, en nu die periode voorbij is hoor ik dus gewoon niets over de gegevens. Er is ook niets opgeschreven, dus ik weet gewoon niks. Het is dat ik nu al 27 weken ben, anders zou ik alsnog zijn overgestapt naar een andere praktijk want ik begin het hier een beetje beu te worden zo langzamerhand... Over 4 weken mag ik weer, terwijl de vorige keer nog werd gezegd dat ik na deze controle 3 weken later zou moeten komen. Krijg dan een vingerprikje. Nou joepie, als er dan ook niks wordt gezegd...
Zo, ik moest even mijn hart luchten!

heej meid,

Wat vervelend zeg! Zijn er meer verloskundigen of maar een in de praktijk? Ik zou toch een gesprek aangaan, hoe lastig ook. Ze zijn er voor jou, jij bent klant en ze horen jou te informeren en te begeleiden!! Je hebt straks tijdens je bevalling de verloskundige hard genoeg nodig en het is belangrijk dat je vertrouwen in ze hebt en je er pretiig bij voelt.. Ik zou er dus wat van zeggen, dat je de gang van zaken op deze manier niet prettig vindt...en doen ze er niks mee dan zou ik toch op zoek gaan naar een andere praktijk, al is het maar voor de bevalling.. succes ermee!

Je kan gewoon overstappen naar een andere praktijk hoor.
Jij moet je goed voelen bij de VK, je moet immers ook met 1 van hun een bevalling doen..
Gewoon informeren bij andere praktijken!
Dit moet een mooie, relaxte tijd voor je zijn en die controles ook, maar zo lukt dat uiteraard niet.
Dus,,,,, MORGEN bellen naar andere praktijk!

x

He bah... das ook niet leuk om zo op controle te gaan... Bezuinigen ze soms ook op informatie geven ofzo?! Kost toch niets lijkt me zo.
Zou inderdaad gesprek aangaan of andere VK zoeken. Als je zou verhuizen met 27 weken moet je toch ook naar een andere VK.

Zeker overstappen! De VK is om je gerust te stellen en je te helpen, niet om domweg 'maar wat te doen', of juist helemaal niks te doen.
En anders zou ik toch even bellen dat je niet tevreden bent en ze nog 1 kans geeft en je anders overstapt.
Succes!

Ik zou als ik jou was toch praten.
Net wat iedereen zegt de VK is er voor jou en jij moet met vragen en opmerkingen bij haar terecht kunnen.
IK heb op dat punt echt een schat van een vrouw en ik ben met 24 weken geweest en ga nu inderdaad naar drie weken weer dus als ik 27 weken ben.
Zo staat dat volgens mij ook in de boeken hoe verder je bent hoe meer ze je gaan controleren en natuurlijk ook je baby.

Suc-6 ermee meid.

lisa

Da's het 'klote' eraan, ze zitten daar met 6 vk's. 3 heb ik nu gezien, de andere 3 dus nog niet. Ik heb dus geen idee hoe de andere 3 zijn. 2 zijn puur ondersteunend (waarvan ik met 1 de intake had), dus volgens mij doen 4 van de vk's daadwerkelijk bevallingen. De vrouw die ik gisteren had heb ik al eens eerder gehad. Toen waren we juist hartstikke tevreden over haar, maar gisteren was ze haast het tegenovergestelde van toen. Dat was ook met 1 andere vk die we nu 2x hebben gehad, alleen was dat juist het omgekeerde verhaal. De 1e keer vonden we haar niks, en de 2e keer vonden we haar geweldig. Vandaar dat ik nu niet zo goed weet of ik wel of niet moet switchen van praktijk.

Sloeg net trouwens nog eens m'n mapje van de vk open en zag dat er maar liefst 1 (!) regel geschreven is. Bloeddruk van 120/60 dus netjes. Gewicht staat erop, maar die wist ik al. Hoe ver ik in de zwangerschap ben, wist ik ook al natuurlijk. En dan hoe ver de navel nu boven het schaambeen zit, hoe de hartslag was, of ze leven kon voelen... maar da's allemaal onleesbaar. Schiet alsnog erg veel op dus maar niet heus.

Hee wat raar zeg, jammer dat het zo gegaan is! Misschien kun je de volgende keer van tevoren aangeven dat je graag wat meer informatie wilt. En misschien had ze een "slechte" dag en is het de volgende keer wel beter. Ik hoop het voor je want dit is echt balen!

Terug
Bovenaan