Controle vk

Vandaag weer op controle geweest bij de vk, m'n ijzergehalte staat op 6.4 dus net erop of net eronder. Voor de zekerheid bloed laten prikken (ben ik al zo'n fan van haha) want er moest nu gekeken worden of m'n ijzervoorraad nog wel voldoende is voor de komende periode, zo niet dan wordt het dus aan de tabletjes.
Daarbij doorverwezen naar de bekkentherapeut (morgen bellen voor de 1e afspraak) want ik heb nu eindelijk bevestiging dat het bekkeninstabiliteit is. De vorige keer had ik m'n klachten al aangekaart maar toen werd het afgedaan met de opmerking 'het hoort erbij'. Gelukkig nu een andere vk die m'n klachten dus wel serieus nam!

Vrijdag en zaterdag heb ik, naar mijn idee, indalingsweeën gehad. Vrijdag 3 en zaterdag 1. Toevallig hadden we vrijdag een buikfoto gemaakt en voor de gein deden we dat ook na die 3 weeën. M'n buik was enorm naar beneden gezakt! Nog steeds zit m'n buik zo laag. Toch zei de vk vandaag dat de baby nog niet aan het indalen is, maar wat is het dan geweest?? Want door ruimtegebrek kan de baby niet meer draaien, ligt daarbij ook al een week of 2 met z'n hoofd naar beneden (vandaag gelukkig bevestiging van gehad). Ik snap het dus niet zo goed meer...

Hey Jess,

Ik had voor en op het begin van mijn zwangerschap een laag ijzergehalte. Nu gaat het wat beter. Ik nam dagelijks een eetlepel appelstroop. Zit veel ijzer in, ook in spinazie en doperwten.

Fijn dat je bekkenklachten nu wel serieus genomen worden! Hopelijk krijg je met oefeningen goede ondersteuning.

Ik heb sinds 2 dagen steken daar beneden, volgens mijn moeder zijn dat indalingsweeen en mijn VK zei vorige week dat de kleine al aan het indalen was.
Vreemd dat het bij jou niet duidelijk is. Weet ook niet wat het dan is. Misschien gewoon voorweeen?
Succes in ieder geval met je laatste loodjes.

ik denk ook dat de kleine al aan het indalen is als je dat voelt.bij mijn 1e voelde ik dat na 27 wkn al.
met spinazie moet je wel weer uitkijken dat je het niet erg zuur krijgt.ik kan het dus echt niet meer eten.de laatste keer heb ik de hele nacht liggen spugen zo zuur had ik het ervan.
stekte met je bekken en hoop je goeie oefeningen krijgt.
de laatste loodjes zijn zwaar.;-))

Wat grappig dat je echt het verschil van je buik op de foto hebt gezet! Het kan heel goed zijn dat het kindje aan het indalen is lijkt mij, dat gebeurt toch rond deze periode? Die van mij ligt nog verkeerd om dus ik hoop dat ie eerst draait voordat ie indaalt...

He meis,
ik denk ook dat je toch indalingsweeen hebt gehad hoor. je ziet het heel goed ook aan je buik.Raar dat de vk dat niet kan bevestigingen.Ik heb er ook al een aantal gehad maar mijn buik zit ook iets lager dus ik denk echt wel dat ie ingedaald is hoor.
En fijn dat je nu serieus genomen wordt met die bekken instabeliteit..zo fucking frusterend is dat he! sterkte mop.
xxxx

Thanks voor de reacties! Ik ga er nog altijd vanuit dat de kleine is begonnen in te dalen, gaat immers niet over een paar uur tijd dus ga er maar vanuit dat ze het nog niet kon voelen omdat dit pas het begin is. M'n buik hangt nog steeds zo laag.
Idd fijn dat er nu serieus op m'n klachten is ingegaan, was de vorige keer wel anders!

Hey Vlindertje! :))
Ik heb dat ook hoor? Ik denk dat het er net aan ligt hoe het kindje in je buik is gaan liggen. Dan beweegt de vorm vann je buik gewoon mee. En al is het indalen, het kan idd al gestart zijn maar de bevalling hoeft niet gelijik de komende weken te gebeuren hoor idd. :) probeer ervan te genieten nu het nog kan en maak je vooral niet ongerust!!!!

Terug
Bovenaan