Controle ziekenhuis..

Hoi allemaal,

Gisteren voor controle naar ziekenhuis geweest Dit omdat ik al 5 dagen erg last had van buik, erge menstruatieachtige buikpijn, doorstraling naar benen etc. Denk zelf dat er veel spanning bij zit gezien de afgelopen periode. Maar bij controle bleek mijn cervix (baarmoedermond) al ingekort te zijn. Hij was nog niet "te kort", maar wel korter dan dat hij voor de duur van de zwangerschap zou moeten zijn.

Aangezien mijn eerste dochter te vroeg is geboren en klein was. En de 2e te klein was, was de dokter een beetje ongerust. Hoefde gelukkig nog niet te blijven, maar volgende week weer komen om eea opnieuw te bekijken en een groeiecho van baby te maken. Moet rustig aan doen! Doe eigenlijk al niet anders. Werk al niet meer sinds eind oktober. Ben wel beetje geschrokken want wil na alle gebeuren van de afgelopen tijd ook niet dat deze kleine te vroeg komt.....

Groetjes Marloes

Hi Marloes,

Het is ook niet niks, de spanningen bij jou! En rustig aan doen met al een dochter rond te hebben lopen valt ook niet mee.
Hoe vroeg is je eerste dochter geboren? En wat zijn de kansen nu dan?

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara.

Hoi Marloes,

Dat was vast schrikken! Zeker omdat je andere kindjes ook al zo klein waren. En je eerste te vroeg geboren.
Hoeveel te vroeg was ze?
Hopelijk blijft de kleine toch nog een poosje zitten om wat meer te groeien!

Ik schrok al van een weekje groeiachterstand, kan je nagaan.
Wij krijgen aanstaande woensdag een uitgebreide groeiecho. Hopelijk is de kleine wat beter gegroeid dit keer, maar ik ben bang van niet. Vind dat mijn buik al een paar weken hetzelfde blijft en dat krijg ik nu om me heen ook steeds te horen.
Ik ga misschien ook wel voortijdig stoppen met werken. Werk al wel wat minder sinds een paar weekjes, maar heb niet de indruk dat dat genoeg is.

Maar ja, rustig aan doen thuis met 2 kids die rondlopen, hoe gaan we dat voor elkaar krijgen he?!?
Heb je wel af en toe opvang voor de andere 2?
Wanneer moet je precies terug komen?
Sterkte in ieder geval!

Groetjes Suus

Hoi dames,

Afgelopen donderdag weer controle gehad.
Deze keer was de arts wel aardig tevreden.
De baarmoedermond leek nu ok, en baby groeit ook goed genoeg. 11 januari opnieuw controle.
Was wel even opluchting, was bang dat ik opgenomen zou moeten worden.

Nu nog paar weekjes genieten van baby in buik, de tijd vliegt voorbij!

Grtz Marloes

Terug
Bovenaan