controle zwaar tegengevallen

hoi
gisteren op controle geweest bij de gyn. niks gezegd over inleiden, baby is nu 3900 gram. hij zag geen reden om in te leiden want de andere twee bevalingen waren voorspoedig verlopen.
bloeddruk was wat hoog (140-80) nou dat is toch niet erg hoog of wel?? vrijdag weer controle bij de vroedvrouw daarvoor en maandag een ctg, urine testen en bloeddruk.
hartslag van de baby was 130.. is dat niet wat laag??? ik maak me daar wel druk om, en zal het, als ik de vk bel, meteen even vragen.
bah, nu nog meer afwachten. hoe is het met jullie controles??

Hoi Daniella,

ik kan niets vertellen over mijn controles, want ik ben ruim 7 weken geleden al bevallen, maar ik weet wel dat een bloeddruk van 140 over 80 prima is. Vooral de onderdruk is belangrijk en eentje van 80 dat is prima (zeker aan het einde van je zwangerschap). Een hartslag van 130 is ook prima. De baby zal vast geslapen hebben of even rustig zijn geweest, want als ze actief zijn, dan kan hij flink oplopen :). Ik geloof dat de ondergrens 110 is of i.d., maar dan ook alleen maar wanneer dat langere tijd is. Bij Bram (mijn zoontje) was de ctg soms ook rond de 100, maar daarna nam hij weer spurtjes naar een hf van 180 en dat was allemaal prima.

Succes met de laatste loodjes en als je het niet meer ziet zitten (en dus ingeleid wilt worden), vertel het heel duidelijk aan de gyneacoloog of vk dat dat is wat je wilt en waarom.

groetjes Miranda

Hoi,

voor mij zou dit een mooie bloeddruk zijn. Het hangt ervan af van welke bloeddruk je komt of deze hoog is. Op zich is het volgens mij normaal dat je bloeddruk aan het eind wat oploopt.
Ik heb heel wat ctgs gehad. Als mijn zoontje sliep had ie een hartslag 130/140 en zat er weinig variatie in de lijn en was ie wakker en bewoog hij werd zijn hartslag 150/160.
Maar waarom bel je even niet naar het ziekenhuis, gewoon om even te vragen naar die hartslag. Dan ben je gerustgesteld. In het ziekenhuis zijn ze tevreden geweest met die hartslag, anders hadden ze je niet naar huis gestuurd.

Doe rustig aan en gewoon bellen bij zorgen, daar zijn ze voor hoor!

groetjes, keesje

Hoi Daniella,

Als je twijfelt zou ik inderdaad gewoon even naar het ziekenhuis of de v.k bellen.
Dan weet je het zeker en loop je je niet onbewust zorgen te maken.

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan