Controles enzo

Vanavond weer op controle bij de VK. Alles was weer goed, een halve kilo in mijn hele zwangerschap tot nu toe aangekomen, de bloeddruk oké en het hartje weer luid en duidelijk :-D!!!
5 januari de groeiecho en dan 20 januari weer op controle.

Als ik heel eerlijk ben vind ik het maar niks bij mijn VK. Heb steeds een ander (is dat normaal!?) En ik vind ze ook niet zo vriendelijk.
Als ik nogmaals zwanger wordt zou ik niet meer terug gaan naar dit centrum.
Maar goed, ben er nu bijna vanaf ;-) dus ga niet meer switchen, maar ik zal blij zijn als die kleine er is!! Hoef ik daar niet meer heen!

Liefs Sonja

Hoi,

Jammer dat je je niet op je gemak voelt bij de VK! Maar fijn dat alles goed is met je kindje.
Dat je steeds een ander hebt is volgens mij normaal. Tenslotte moet je iedereen kennen omdat je anders bij je bevalling een vreemde aan je bed krijgt...lijkt me ook niet fijn. Ik heb ook steeds een ander. Al ken ik ze zo langzamerhad wel...het is mijn vierde tenslotte! Ik heb overigens wel een voorkeur, en nu maar hopen dat die VK dienst heeft tijdens mijn bevalling!

Ik heb 3 verschillende verloskundigen. Allemaal aardig. Ik moet zeggen dat het me niet zo uitmaakt. Die controles duren 10 min. en tijdens de bevalling ben je er toch niet mee bezig. Dan ben je met jezelf en je kind bezig. Dan merkt je er niets van.

Fijn dat alles goed is ;-)
Maar ik heb inderdaad ook allemaal verschillende verloskundigen, dit is ook omdat je ze dan allemaal gezien hebt omdat je niet weet wie bij je bevalling aanwezig is.

Hi Sonja,

Bij mijn eerste zwangerschap zat ik bij een maatschap met 4 VK. Drie daarvan waren best aardig, maar de vierde vond ik heel stom. Laat zij nou mijn bevalling komen doen. En weet je, op dat moment kon het me niet schelen, al was Sinterklaas naar binnengestapt om me te helpen met de bevalling.
Nu zit ik bij een praktijk met twee verloskundigen en 1 invalster, ook bij mijn tweede zwangerschap zat ik bij deze praktijk. Ik voel me bij deze praktijk veel meer op mijn gemak. Ik snap dat je eigenlijk niet meer wilt overstappen, maar het staat je vrij om dat alsnog te doen.

Alleen is het nog steeds zo dat je bij de meeste praktijken verschillende gezichten ziet.

Gelukkig was verder alles goed met de controle.

Hoi,

Ik heb 2 verschillende verloskundige maar het is wel zo dat jij je echt op je gemak moet voelen hoor bij hun want als dat niet zo is en ze komen voor je bevalling dan zouden bv de weeen kunnen verminderen omdat onbewist je lichaam reageert op hun omdat je ze niet leuk vind.
Dus als je het echt niets vind kan je altijd nog switchen, we moeten nog tot april tenslotte.
Is er niets in de buurt voor je met minder verloskundige in de praktijk??

Mijn controles gaan via de gynaecoloog.... ik moet nog maar zien wat voor een gezicht ik tref tijdens mijn bevalling want dat kan ook zo maar heel iemand anders zijn.... Scheelt in ieder geval dat jullie alle VK's een keer zien ;-)

Ik ga ook naar een gynaecoloog ipv VK. Ben tot nu toe pas 2x bij dezelfde geweest. De overige 2 en de toekomstige gaan bij telkens een ander. 'Mijn' gyn heeft iedere keer nachtdiensten en dan weer verlof... Tsja, het maakt inderdaad niet veel uit. De echo's werden doro iemand anders gemaakt en ook daar steeds een ander.

Terug
Bovenaan