Controles na 40 weken

A

Anoniem

Guest
Hey hallo,

Ik ben morgen 40 weken zwanger ... Ik voel me goed, maar voor mijn gevoel gebeurt er bij mij nog helemaal (maar dan ook helemaal) niets. Ik heb geen harde buiken of voorweeen  of ook maar iets wat op het begin van de bevalling duidt. Nu was ik benieuwd hoe de controles na 40 weken verlopen? Moet je dan vaker naar de vk? Kan de vk de bevalling ook op gang brengen? Mijn zoontje was met 37 weken geboren, dus ik heb hier geen ervaring mee? Misschien jullie? Ik ben wel benieuwd.

Gr. Trea

Hoi,

Ik heb dit toevallig gisteren bij mijn verloskindige gevraagd.
Bij ons is het zo dat ze je gewoon 1x per week laten komen. Als je over de 41 weken bent dan gaan ze een keer kijken hoe ver je baarmoedermond al rijp is. Mocht hij al een beetje rijp zijn dan proberen ze je te strippen. Dit kan de bevalling op gang helpen. Eerder dan 41 weken doen ze het niet, omdat het dan nog weinig zin heeft en de natuur het vanzelf regelt.
Al heb ik hier op het forum al wel gelezen dat sommige vrouwen eerder gestript worden. En ook al eerder inwendige controles krijgen, bij ons pas echt na 41 weken.
Dus in mijn geval nog even geduld hebben tot de natuur zijn gang gaat!

Oh dank je wel voor je reactie. Het is toch altijd prettig te weten wat je te wachten staat ... Maar ja, hopelijk gaat het vanzelf en binnenkort los ...

Terug
Bovenaan