Controles verloskundige

Hoi meiden,

Even een vraagje. Ik ben nu zwanger van mijn derde kindje. Naar mijn idee verlopen de controles anders dan bij mn vorige zwangerschappen. Mijn urine is alleen de eerste keer gecontroleerd, hb 1x en verder steeds alleen gewicht van mij, ligging van de baby (die ze nog niet kunnen voelen) , bloeddruk en hartslag van de baby. Naar mijn idee werd vroeger veel vaker mijn ijzer en urine in de gaten gehouden.
Hoe zijn jullie controles?

hoi,
Bij mij hetzelfde. Mijn gewicht wordt nog niet eens gecontroleerd. Maar vandaag ervaren dat als er ook maar iets anders vermoed wordt alles wel gelijk wordt onderzocht (bloed, urine, echo, hartwerking enz enz)

ik loop voor de controle's bij de gyn niet bij de verloskundige, dus het verschil weet ik niet echt. Dit is ook mijn eerste zwangerschap. Maar ik loop als sinds ik 3 mnd zwanger ben elke 3 weken bij de gyn, krijg elke x een echo en een inwendige echo om mijn baarmoederhals in de gaten te houden. Daar heb ik al 2 operatie;s aan gehad. Maar mijn bed en urine is ook alleen de 1e x maar onderzocht, wel wordt elke x mijn bloeddruk gemeten. En wegen dat doe ik zelf 1x in de 2 weken niet bij de gyn, heb daar nog nooit op de schaal gestaan.

Ik heb helemaal geen urine hoeven inleveren, alleen een paar buisjes bloed de eerste keer, dat doen ze met de volgende controle (29 weken) weer, maar dat is standaard bij ons.
Verder controleren ze mijn bloeddruk en gewicht, voelen ze de grootte van de kleine en luisteren ze naar het hartje. Sta meestal met 5 minuten weer buiten als ik zelf geen vragen heb. En die heb ik eigenlijk nooit, dus.
Van de vorige twee ging het volgens mij hetzelfde, kan me niet herinneren dat ik daar langer mee bezig was. Zit doorgaans langer (veeeeeeel langer) in de wachtkamer dan bij de vk.

hey

ik loop nu bij de gyn. maar bij mijn vorige zwangerschap twee jaar geleden werd er idd meer gecontroleerd in ieder geval elke keer urine, hoef ik nu ook niet mee te nemen.
zal wel veranderd zijn en als ze ook maar iets vermoeden wat niet goed is controleren ze dan direct alles.
zo moet ik nu naar de gynaecoloog in verband met mijn gewicht, terwijl dat twee jaar geleden niet hoefde. dus is denk ik meer verandert

Bij mij checken ze ook niet zoveel hoor... in het begin dan me bloed en urine en met de volgende afspraak gaat ze mijn ijzer prikken (29 weken). Mijn gewicht houd ze niet bij, ik zelf wel maar ze heeft er nog niet een keer naar gevraagd!

Waarom vraag je het niet een keer aan de vk?

Nou dat verschild dus nog aardig per vk.

Ik heb met de eerste keer een verwijsbrief gehad voor bloed onderzoek. En vandaag weer even wezen bloed prikken (ben nu ruim 28wk)
Verder nooit urine ingeleverd en mijn gewicht wordt niet bij gehouden (doe ik zelf ook niet). Mijn bloeddruk wordt wel elke keer even nagekeken en het hartje wordt beluisterd! Ook voeld ze even hoe de beeb er bij ligt hihi.
En ben ook vaak met 5 min weer buiten.

Hoi,.

Ik heb bij de eerste 2 bij andere vk's gelopen
Bij Bradley werd alleen gewicht en bloeddruk en hartje en ligging gedaan...

Bij Jeffrey overigs ook maar was bij de vk in het ziekenhuis

en toen ik zwanger was van Sidney werd iedere controle urine gedaan en geprikt in me vinger en dan de andere dingen allemaal.

Nu word dat dus ook weer gedaan maar niet iedere controle word nu geprikt.

Volgens mij gaat het overal anders...

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan