controlled crying/ slapen zonder huilen ervaringen mee?? snachts huilen!!!

A

Anoniem

Guest
Ik had begrepen dat er boeken waren voor kindjes die snachts veel wakker waren en veel huilen.. ??
Wie heeft hier ervaringen mee? Want ik kan nu wel allemaal boeken gaan aanschaffen maar dat valt kwa prijs ook zwaar tegen..
Je hebt zelfs iets op internet dat kan je downloaden, maar dat kost ook wel weer 17.50.
daarom misschien iemand tips??
Wij hebben al vanalles geprobeerd van osteopaat tot aan laten huilen en alles wat daar tussen in zit!
maar vanacht heeft meneer 4 uren gehuilt!! vandaag moesten we toevallig bij de kinderarts zijn.. hij zegt hij is gezond! Dus niks   mis mee..

iemand tips??? graag!!! :)

Wat zwaar voor jullie!!
Geen ervaring met boeken over huildende kinderen 's nachts.
Wel ervaring met een huilbaby (9 jr geleden) en onrustige kindjes 's nachts.

Krijgt jullie mannetje borst- of flesvoeding? Is een allergie uitgesloten????
Mijn dochter was ook zo onrustig 's nachts en bleek een koemelkallergie te hebben. Nadat we waren overgestapt op andere voeding, werden de nachten beter.

Eventueel een kinesioloog, maar dan moet je van het 'alternatieve circuit' houden.

Slaapt hij bij jullie op de kamer? Of op een eigen kamer? Slaapt hij tussen jullie in? (behoefte aan geborgenheid)?

Poeh, heftig.

Groetjes, sterkte!!!

Hier ook een nachtbrakertje, maar dan niet 4 uur achtereen; maar gewoon eentje die elk uur wakker wordt (vandaag naar kinesioloog geweest, hopelijk helpt het).

jij weet denk ik dan wel hoe ik mij voel...
vanacht was ook wel heel erg...normaal komt hij ook elk uur.
Soms slaapt hij gewoon nog... hij huilt dan in zijn slaap..soms ie hij klaarwakker.. zoals vanacht dus..
heel gedoe met hem gehad..

Ik heb daar nog nooit van gehoord, wat doet zo'n iemand dan precies??
Ben je al geweest?? ben heel benieuwd naar je verhalen..

het is zo dubbel gevoel, want voor de rest is het een super lief kind.
Zal ik es kort in steekwoorden zeggen wat we hebben gedaan.
een week opgenomen geweest in ziekenhuis, hypoallergeen voeding, peptivoeding, inbakeren, R R R, druppels, medicijnen,osteopaat,slaapzakjes, matrozenbedje, lezen, praten, laten huilen, oppakken, voeding, geen voeding, tijd stippen voeding, voor 12e. voor 8e  van allleesss!!

ppffieuuww best wel pittig... hoe gaat het bij jullie dan met je kleintje? heb je een meisje of een jongen?

fijne avond!

Ook wij hebben een huilbaby gehad maar die fase is nu over wel is Zifjon nog steeds erg onrustig en snel geprikkeld en werd hij ook deze week snacht's weer wakker. Ik weet hoe hulpenloos je voelt als je kind alleen maar huilt en ook wij hebben het hele circui doorlopen wat jij zo juist hebt omschreven. Stom genoeg was het in eens over met hem en we weten niet echt presies hoe en waarom. Het enigste wat ik tegen je wil zeggen is neem een dag vrij zonder kind en ga ontspannen/bijslapen. dat heeft mij vaak erg goed gedaan, en mensen opzoeken die je begrijpen en waar je goed bij voelt. Want het is rete zwaar zo een kind. Soms wenste ik dat ik nooit zwanger was geraakt, en dat terwijl ik drie jaar bezig ben geweest om Zifjon te mogen krijgen. Maar dan zie je het gewoon even niet meer. Dus met rust en tijd voor mijzelf kreeg ik weer extra kracht.

liefs van Mariska

Dat is het ook...mensen begrijpen je niet..
Wij hebben ook een heeel prikkelbaar kindje.
Wat wel voor hem goed is, is niet overal heen te vliegen.
Lekker thuis omhangen, vertrouwd eigen omgeving.
Betekend niet dat ik nooi meer weg ga want dat doe ik gelukkig nog wel..
en idd wat je zegt das heerlijk!! het weekend help mijn vriend me ook enorm..soms voelik me daar wel schuldig over want hij heeft ook die zware nachten en hij werkt de hele week..kan me voorstellen dat hij dan ook moe is.. maar we doen het s weekends gewoon meer samen.

maar vriendinnen ook....pfff jeummie.. ik heb zo vaak te horen gekregen jij maakt hem zo moeilijk.
Omdat als hij slaapt, laat ik hem slapen en bel ik  mn  koffieleut afspraken af..
want hij slaapt dat gewoon lekker!
Ik heb hem wel eens wakker gemaakt...pieuww helemaal mis natuurlijk!
Sjaggie!!!en veel huilen!

Maar soms brengt je dat aan het twijfelen, dan denk je... doe ik het dan..??
Tis zo dubbel want voor de rest geniet ik echt super veell!!! en is het een heerlijk kind!
maja..die nachten....:)

Hai Inanna,

Ik moet even zeggen dat ik het super van je vind dat je het ritme van je kindje zo goed volgt!!! Ook al betekent dat, dat je soms afspraken moet afzeggen. Je kijkt naar wat hij nodig heeft en doet dat vervolgens gewoon. Of dat nou uitkomt of niet. Echt super van je! En als anderen zeggen dat je hem zelf zo gemaakt hebt, dan moeten ze maar eens een dagje bij jou thuis komen zitten, dan merken ze het vanzelf.

En voel je vooral niet schuldig als je er even tussenuit gaat. Als je dan uitgerust thuiskomt, kan je er weer tegenaan en dat is ook weer goed voor je zoontje.

Liefs,
Jamie

Hey Inanna,

Ik ken die boeken niet en kan je helaas geen tips geven (wij zijn gezegend met een enorm slaapkoppie), maar omdat ik je nog ken van het april mama forum wil ik toch ff reageren om je een hart onder de riem te steken.

Meid, ik denk dat je met luisteren naar je kindje en je eigen gevoel al ver komt. Vind het -net als mn voorgangster- goed dat je het ritme van je uk zo goed volgt. Je hebt al zoveel geprobeerd. Misschien nu juist eens niks proberen en gewoon doen wat jou het beste lijkt? De meeste kindjes groeien er overheen. Het is heel zwaar, dat kan ik me wel voorstellen. Probeer af en toe de momenten voor jezelf te creeren zodat je je kan opladen en er weer tegen kan.

STerkte meid en vergeet niet dat jij zn mama bent en wat andere ook zeggen; lekker laten "lullen".

Liefs Anoek

Hoi,
Ik begrijp je probleem helemaal. Die kleine van ons is nu ook negen maanden oud en slaapt ook niet door 's nachts. Het boekje downloaden van internet heeft geen zin. Wij hebben het ook geprobeerd en dan moet je je kleintje laten huilen. Bij ons werkte het in ieder geval niet. Hij is er nog angstiger van geworden. Af en toe laten we hem nu maar een nacht bij ons slapen. Zelfs dan wordt hij 's nachts nog twee tot drie keer wakker. Zelf kom je dan wel meer aan slapen toe.
Een oplossing hebben wij ook nog niet gevonden.
Heel veel sterkte.

Terug
Bovenaan