Cordring of navelklem

Hoi allemaal,
De titel zegt het al, wat zijn jullie ervaringen met de cordring in vergelijking met de navelklem?
Bij onze eerste hadden we een cordring, het duurde heel erg lang voordat deze los liet, het bleef smeren, en ze heeft uiteindelijk een soort van uitstulpinkje aan haar navel eraan overgehouden, dus geen 'bobbelnavel' ze heeft zegmaar een gewone navel waar een uitstulpinkje op zit. Ook wist toen de kraamhulp niet echt wat ze met die cordring moest vooral omdat het zo bleef smeren alsof het open bleef gaan. Toen hebben we gezegd nooit weer zo'n ding. Nu begin ik toch te twijfelen, aangezien de verloskundige me er een mee wou geven (ben 37 weken zwanger). Zou een cordring bijvoorbeeld comfortabeler zijn voor de baby ipv een navelklem? Wat zijn de voor of nadelen?
Liefs

Hier heel tevreden over de cordring. Lijkt me veel fijner voor de baby dan zo'n dik stuk plastic. Ook zelf met verschonen vond ik het een fijn ding. Hoefde niet bang te zijn dat het in de buik zou drukken ofzo.

Wij hadden voor ons zoontje ook een cordring, erg tevreden erover! Je kleintje heeft er geen last van en wij waren niet bang dat we hem pijn konden doen, dat hadden we bij de navelklem wel.

Hier bij de eerste een navelklem. Geen problemen mee gehad. Bij de tweede hadden ze in het ziekenhuis een cordring er om gedaan. Volgende dag met verschonen lag hij los op de luier en heb de kraamhulp er een navelklem opgedaan. Dus ik zou kiezen voor de navelklem

Wij hebben afgelopen augustus de cordring gebruikt bij onze dochter. Het leek me vooral voor haar, een stuk fijner en zo ervaarden wij dat ook. Geen grote navelklem die in de weg zit ? hij bleef netjes zitten totdat hij zijn werk had gedaan. Ik zou het bij een eventueel volgende kindje zo weer doen!

Bij eerste een klemmetje uit het ziekenhuis. Viel er na dag of 4 af, was nog 1 dag wat vochtig, erna klaar. Tweede een cord ring, vond ik stinken, duurde eindeloos, was (in juni met 30 graden) viezig klompje. Kraamzorg had er ervaring mee en was niet onder de indruk, was ook niets mis, maar zei wel ‘soms fijn als dat klemmetje, wat net wat onhandig groot is, dat vieze stompje er iets te snel af wipt, wNt geneest heel vee sneller en stinkt minder!’ Ik twijfelde soms of ik mijn baby of m’n eigen onderkant rook in de hitte…?

Ik heb juist een hele andere ervaring. Mijn dochter had een navelklem en dat duurde eeuwen voordat het eraf was. Vervolgens sloot haar navel maar niet en moest het zelfs met een middeltje bij de arts worden aangestipt. Mijn zoon had een cordring, was er na een paar dagen af en geen last meer van.

Terug
Bovenaan