Cornflakes

<p>hi hi,</p><p>De mijne is erg dol op ontbijtgranen, met name cornflakes met chocoladevulling. Ik probeer niet meer dan 1 schaaltje a 13,37 gram per dag te geven. Hoe zit dat bij jullie?</p>

Tja ik snap dat je kindje dat lekker vindt.. maar eerlijk gezegd zou ik ze gewoon niet kopen met chocolade vulling. Daar is niks gezonds aan natuurlijk. Een keertje kan best, maar elke dag vind ik best veel..

Mijn jongste dochter vindt het lekker om te ontbijten met Griekse yoghurt (ze is 22 maanden) ik geef er dan granola met wat fruit (aardbei, banaan, framboos) in als vulling. Ern enkele keer krijgt ze honing bolletjes cornflakes, dat is dan een traktatie voor d'r. Met chocolade koop ik ze nooit, dat vind ik echt onzin.

Ik zou dit ook niet kopen eerlijk gezegd ☺️ voor mezelf niet maar voor ons kindje ook niet, hooguit voor mee op vakantie ofzo. Er zit in zulk spul echt veel suiker en kort werkende koolhydraten, de langwerkende (havermout, bruin brood enz) zijn beter.  

Pure chocolade is nog niet eens zo ongezond. Een heel klein beetje dan he? Daar zitten best goede voedingsstoffen in. Het is bijvoorbeeld best een goede calciumbron. Het probleem is dat het de cacao is die voedzaam is. Om er chocolade van te maken wordt vet en suiker toegevoegd. En hoe meer je dat toevoegt, hoe ongezonder het wordt. Vandaar zo puur mogelijk. 
Daarnaast zit in chocolade ook caffeine. Met jonge kinderen is het beter om daar niet teveel van te geven.
Ik zou persoonlijk kiezen voor yoghurt met gezonde ontbijtgranen en bijvoorbeeld pure hagelswag korrels zo af en toe als traktatie. (kun je in de supermarkt kopen). In de ontbijtgranen met chocoladevulling zit sowiezo veel suiker. 

Als je kindje lekker vind waarom niet ... doe je toch een klein eetlepel door en dan met gezonde dingen er door. Ligt san hoe je kind is is die al te dik of beweegt het genoeg . Fie van mij is 17 maanden zo dun als weet niet wat speelt rent alles wt kind vn 2 a3 jaar is doet hij. Hij eet 2 broodjes ochtend 2 middag 3 Turks fruit hele boord avond eten en 3 a4 koekjes . 10 kilo en 83 cm is hij. En 17 maanden

Terug
Bovenaan