De nasleep duurde heel lang. Na de tweede injectie begon mijn HCG ook flink te dalen. Maar het heeft bijna een half jaar geduurd voordat mijn waarde niet meer aantoonbaar was (onder de 5). Omdat ik door de twee injecties toch een jaar niet zwanger mocht worden was dit opzich niet erg. Maar daardoor kan je het ook niet afsluiten. Een half jaar na de BBZ ben ik dus alsnog geopereerd en hebben ze het resterende weefsel verwijderd. Bij mij heeft dit wel geresulteerd in een zwakke plek in de baarmoeder. Dat hield in dat ik tijdens mijn zwangerschappen extra goed in de gaten ben gehouden, ik moest heel voorzichtig doen (niet zwaar tillen, niet sporten ed) en mijn beide kindjes zijn middels een geplande keizersnede geboren. (Weeën geven veel druk op de baarmoeder, wat gevaarlijk kan zijn).
Ik ben natuurlijk geen arts, maar volgens mij is het zo dat als de MTX goed zijn werk doet en alles 'opruimt' de baarmoeder er verder geen schade aan ondervind. Bij mij kwam het door het resterende weefsel en de operatie dat de zwakke plek is ontstaan. Dit hoeft dus hopelijk bij jou niet het geval te zijn!!
Ik was ook heel bang op herhaling, maar gelukkig is dat niet gebeurd. Toen ik groen licht kreeg om het weer te proberen ben ik vrij snel zwanger geraakt. Het duurde wel even voordat ik er van kon genieten, het hele gebeuren heeft veel indruk gemaakt. En het vertrouwen in mijn lichaam was helemaal weg. Maar de zwangerschap liep eigenlijk heel voorspoedig en tijdens mijn tweede zwangerschap durfde ik ook meer te genieten!
Ik hoop dat je HCG snel op 0 staat en je dit kan afsluiten! En dat de weg dan weer helemaal vrij is voor een gezonde zwangerschap?!!
Grtjs