Corona én sprong 4

<p>Ik ben even helemaal op…</p><p>Sinds afgelopen zaterdag zitten we allemaal thuis met Corona. Niet heel ziek gelukkig, maar natuurlijk wel thuis blijven. Maar mijn zoontje zit ook midden in sprong 4 (denk ik). Hij huilt ineens zoveel, is ‘s nachts ieder uur wakker terwijl hij hiervoor al soms doorsliep, drinkt heel onrustig en laat vaak de helft staan.</p><p>Normaal gesproken zouden we een lekkere lange wandeling maken voor een beetje rust, maar nu zitten we thuis opgesloten en het beklemd me enorm. <br /><br /></p><p>Iemand nog tips hoe we hierdoor heen komen?</p>
 
Wandelen is toch oke? Officiël mag het niet, maar wij hebben vorig jaar corona gehad met 2 kinderen van 3 en 1 jaar. 24/7 thuis zitten is onmogelijk. We gingen om 7.30 naar de speeltuin en een wandeling maken op plekken waar we echt niemand tegen kwamen. Dus we zijn elke dag naar buiten gegaan, en NIEMAND tegen gekomen de hele week! Dan is het toch veilig?

Sterkte! Het is pittig, ik weet het...
 
Tsja, thuisblijven helaas, als je ergens heen gaat kan je ook het virus achterlaten in de speeltuin en zo indirect mensen besmetten, en dat wil je die mensen denk ik ook niet aan doen. Wij hebben zo ook twee keer opgesloten gezeten omdat mijn man 2x corona had, 1x zodat onze sinterklaasplannen in het water vielen, en de tweede keer tijdens de verjaardagen van mijn zoontje en mijzelf... Veel tips heb ik niet, probeer het gewoon zo leuk mogelijk te maken thuis en hopelijk verdwijnen de klachten snel en mogen jullie weer snel naar buiten. Ik kan me goed herinneren dat ik bij de negatieve test 5 dagen na de laatste klachten van mijn man gewoon buiten een rondje ben gaan rennen ook al was het buiten iets van 5 graden en stromende regen. Sterkte met de dagen thuis uitzitten!
 
Een blokje om moet kunnen, zolang je met niemand in contact komt. Of lekker ff de tuin in. Frisse lucht is ook goed voor je herstel. En goed voor het dag en nacht ritme vd kleine.
Verder proberen zoveel mogelijk een ritme aan te houden zodat je zelf niet te gestresst raakt. Jouw energie slaat over op de kleine.
Suc6!
 
Ik zou inderdaad gerust een eindje gaan wandelen, op een plek waar je niets hoeft aan te raken (zoals de speeltuin) en waar je niemand tegen komt. Kies een rustig tijdstip uit, of ga naar een groot bos of het strand waar het niet zo druk is ofzo. Natuurlijk is het belangrijk dat jullie niemand besmetten, maar letterlijk alleen maar binnen zitten is voor niemand goed, al helemaal niet als je ziek bent!
 
Eerst ff dit: sorry hoor met je 'Ga toch een rondje wandelen'. Quarantaine = quarantaine!! Je blijft thuis als je in quarantaine moet, hoe lastig het ook is!! 
En ja, ik heb zelf ook 4,5 weken met een tweejarige en mijn partner in quarantaine gezeten op 80 m2. Was heus ook geen feest, wij zijn altijd buiten aan het werk of in het bos/ speeltuin te vinden. 


@gebruiker10103500; wat ons die 4,5 week quarantaine heeft geholpen is om echt een dagritme aan te houden. 
Op dezelfde tijd opstaan, eten, slapen etc. Probeer iedere dag iets te plannen om te doen en daar de tijd voor te nemen. 
Taart bakken, zolder opruimen, moodboard maken, probeer iets nieuws als haken of mozaïeken (vast wel iemand die evt. wat voor je kan kopen in een winkel), kleuren op nummer voor volwassenen, kleding- /voorraadkasten opruimen, gedichten schrijven voor Sinterklaas. En dan bij alles je wat je doet je kleintje erbij in de draagzak, op een speelkleed of wipstoel. Lekker tegenaan keuvelen en als hij slaapt zelf ook even bijslapen. Bepaal samen met je partner ook bepaalde momenten waarop je je even terug kan trekken op een ander (stil, kind niet horen) plekje... 

Gillend gek word je er van als ze slecht drinken, niet slapen en huilen huilen huilen. Aan de andere kant... ook fijn dat je nu lekker veel kan knuffelen en als je een slechte nacht hebt gehad je niet hoeft te werken de volgende dag! En als je thuis moet werken, overweeg je om je ziek te melden, quarantaine vraagt heel veel van je! 
Ik herken het beklemmende en het opgesloten gevoel heel goed, you can do this!! Nog even volhouden (en een aftelkalender maken ?)


 
 
 
 
Bedankt al voor jullie reacties! Het ergste is niet eens het thuiszitten. Vooral de combinatie met het veranderde gedrag van de baby vind ik heftig. Ik gooi het maar op sprong 4, maar vraag me toch ook steeds af of er niks anders aan de hand is. 
 
Ik denk dat het voor je gezondheid goed is als je een frisse neus gaat halen, wat lichaamsbeweging krijgt, vitamine D tankt en je kindje even ‘uit kan laten’. En vergeet het mentale aspect niet van even ‘luchten’. Je bent buiten en zolang je niemand rechtstreeks in z’n gezicht hoest, zal het reuze meevallen ;). Sterkte, lijkt me niet makkelijk nu!
 
Terug
Bovenaan