Eerst ff dit: sorry hoor met je 'Ga toch een rondje wandelen'. Quarantaine = quarantaine!! Je blijft thuis als je in quarantaine moet, hoe lastig het ook is!!
En ja, ik heb zelf ook 4,5 weken met een tweejarige en mijn partner in quarantaine gezeten op 80 m2. Was heus ook geen feest, wij zijn altijd buiten aan het werk of in het bos/ speeltuin te vinden.
@gebruiker10103500; wat ons die 4,5 week quarantaine heeft geholpen is om echt een dagritme aan te houden.
Op dezelfde tijd opstaan, eten, slapen etc. Probeer iedere dag iets te plannen om te doen en daar de tijd voor te nemen.
Taart bakken, zolder opruimen, moodboard maken, probeer iets nieuws als haken of mozaïeken (vast wel iemand die evt. wat voor je kan kopen in een winkel), kleuren op nummer voor volwassenen, kleding- /voorraadkasten opruimen, gedichten schrijven voor Sinterklaas. En dan bij alles je wat je doet je kleintje erbij in de draagzak, op een speelkleed of wipstoel. Lekker tegenaan keuvelen en als hij slaapt zelf ook even bijslapen. Bepaal samen met je partner ook bepaalde momenten waarop je je even terug kan trekken op een ander (stil, kind niet horen) plekje...
Gillend gek word je er van als ze slecht drinken, niet slapen en huilen huilen huilen. Aan de andere kant... ook fijn dat je nu lekker veel kan knuffelen en als je een slechte nacht hebt gehad je niet hoeft te werken de volgende dag! En als je thuis moet werken, overweeg je om je ziek te melden, quarantaine vraagt heel veel van je!
Ik herken het beklemmende en het opgesloten gevoel heel goed, you can do this!! Nog even volhouden (en een aftelkalender maken ?)