Corona, borstvoeding en isolatie

Beste ouders,
Ik zit in een dilemma.

Als 'first time mom' van een 6 weken oude dochter, heb ik helaas de pech dat ik corona heb opgelopen. Gelukkig valt het mee, op 1 avondje koorts en nu een verkoudheidje na, maar vraag ik me af wat wijsheid is. Moeten we helemaal van elkaar isoleren ja of nee? Thuis is het alleen m'n man, dochter en ik.
Zijn er ouders die zo'n jong kindje hebben en hetzelfde hebben mee gemaakt? Of überhaupt corona hebben gehad in het gezin? En hoe zijn jullie er mee om gegaan?
Ik weet niet goed wat te doen. De kleine heeft nergens last van en krijgt gewoon mijn kolfde BV.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Jazeker! Met kerst, man, kind van 3 en baby van toen 11 maanden. Wij hebben helemaal niets veranderd in huis. Gewoon bij elkaar gebleven. Je kan het toch niet vermijden. Komt goed, ff doorbijten!
 
Mij vriend had het in mei 2021. Onze dochter was toen 5 weken. We hebben niet geïsoleerd geleefd. Hij verschoonde haar de eerste dagen met mondkapje. Maar we hadden wel contact, omdat we dit ook van belang vonden voor de hechting. Voor de zekerheid sliep hij op zolder. Al moet ik eerlijk zeggen dat we dit allemaal achteraf als schijnveiligheid hebben ervaren. Gelukkig had onze dochter nergens last van en mijn vriend overigens ook niet. Ik ben al die tijd trouwens negatief gebleven. Ik was natuurlijk wel ongerust en vooral blij dat onze dochter 'al' 5 weken was en dat ik borstvoeding gaf.
 
Op dit moment hier corona in huis, met een peuter van bijna 4 en 20 weken zwanger van nr 2.
Mijn man en peuter begonnen met corona, verkouden en hoest en beide 1 dag koorts. Even getwijfeld wat handig was. Maar bij elkaar gebleven omdat het kwaad toch al geschied was. 2 dagen later testte ik positief. Met dezelfde klachten. Peuter lijkt hier de minste klachten te hebben.
 
Hoi.
Hier partner en i beide 8 weken terug positief. Beide 48 grieperig geweest. 2 kids, 1 van 3 jaar oud en 1 van 12 weken oud. Ook wij hebben niemand geïsoleerd. Kids overigens nergens last van gehad. Ze hebben ons als ouders gewoon hard nodig. Dus 5 dagen isolere is in mijn ogen gewoon not done.
 
Hier ook gehad, mijn peuter zoon eerst, wat later mijn man, vervolgens ik en de baby van toen 8 weken denken we ook (niet getest wel veel hoesten). Isolatie niet eens overwogen. Niet te doen met 2 kleintjes vonden wij.
 
wat fijn deze herkenning! Ik heb dus van vrienden nogal de wind van voren gekregen dat ik niet in isolatie ging en gewoon voor onze kinderen gezorgd heb.

Ik was positief, mijn man en onze kinderen (3, 1 en 6 maand) hadden nergens last van! Zij zijn dus gewoon naar de opvang en naar werk geweest.
Ik heb op mijn dag zonder kinderen de tuin gedaan, gepoetst en aangeveegd??‍♀️. Zoveel last had ik er dus niet van
 
Lekker bij elkaar blijven. Waarschijnlijk is je kindje al besmet en dan wilt ie gewoon zn ouders. Hier was ie 15 weken. Aan hem bijna niks gemerkt toen. Zn broers wel die wouden veel knuffelen.
 
Terug
Bovenaan