Corona en kraamwe(eken)

<p>Lieve (aanstaande) mama's,</p><p>In januari verwachten wij onze kleine, maar zitten een beetje met corona. Wij hebben besloten om sowieso de eerste week geen visite te ontvangen, behalve de opa's en oma's. </p><p>Maar hoe straks, wij vinden het leuk als mensen langskomen. Maar ergens ook weer niet...</p><p>Hoe hebben jullie dit gedaan of gaan jullie dit doen? Ze willen nou eenmaal die kleine wel vasthouden wat ik ook begrijp!</p>
 
Ik ben in mei bevallen. Mensen die hem graag wilden zien maar niet voorzichtig deden mochten hem achter het raam bewonderen en mijn man bracht beschuitjes en daarna even kletsen. Of achter in de tuin op gepaste afstand alleen directe familie mochten binnen komen en iedereen begreep het als ze hem niet mochten vasthouden, sommige zeiden nog weet je het zeker dat het mag en dan helemaal blij zijn? omdat ze hem mochten vasthouden?
 
Onze dochter is afgelopen februari geboren. In maart kregen we de eerste maatregelen vanwege Corona. We hebben dus niet iedereen op visite gehad. Eerlijk? Ik vond het fijn ;) Toen waren we niet zo moeilijk met vasthouden (buiten opa's en oma's). Ik weet eerlijk gezegd niet hoe we dat nu zouden doen. Eerst handen desinfecteren en dan vasthouden denk ik ?
 
Ons dochtertje is in oktober geboren. Tijdens de kraamweek alleen de opa's en oma's op bezoek gehad en pas toen de kraamzorg weg was. Wij hadden van tevoren al laten weten dat vasthouden in het begin niet zou mogen. Vond dat zelf geen fijn idee met zo'n kleintje. Dat begrepen ze, al vonden ze het wel jammer. Pas na een maand ofzo hebben we ze een keer laten vast houden. Overige visite heeft niet vast gehouden en dat begrepen ze ook. Mensen zijn zelf al voorzichtiger nu en gaan eigenlijk nergens vanuit merken wij. Hebben ook nog maar weinig bezoek gehad. Wel veel kaarten en pakketjes. Mensen besluiten al snel dat ze het liever op die manier doen dan dat ze langs komen in deze tijd. Het is jammer, maar het is niet anders.  
 
Ik ben ook in januari uitgerekend :)
Opa & Oma en Oma & Oom (1 huishouden) mogen bij ons op kraamvisite komen.
De rest helaas nog niet. Ligt ook aan het weer of je evt raamvisite doet.

Door de nieuwe regels mogen zij pas komen als de verloskunde en of kraamverzorgster weg is. Niet iedereen op dezelfde dag, bij klachten helaas helemaal niet.

Bij binnenkomst handen wassen en ontsmetten en als het je helemaal niet lekker zit, kun je altijd nog vragen of ze een mondkapje voordoen bij binnenkomst.

Moeilijk allemaal, maar je doet het voor de kleine. Moet er niet aan denken dat zo’n kleintje nu iets oploopt met die weerstand.
 
Onze dochter is van begin mei. En ik was best dankbaar dat ik mocht schuilen achter de regels. Toen was er nog niet heel veel bekend, dus ik was ook daarom wel voorzichtig. Maar ze is een maand te vroeg gekomen, ik had zelf een zwangerschapsvergiftiging en een totaalruptuur, en de borstvoeding liep kut. De kraamtranen liepen in overvloed. Dus ik zat echt niet te wachten op een huis vol bezoek. Na 2 weken mochten de oma's en opa en mijn broer en schoonzus (zonder kids) langskomen. We ontvingen iedereen max 2 uurtjes individueel. En ik heb toen wel gevraagd om de week vooraf thuis te werken en niet teveel contact met mensen te hebben. Ook als er ziekte in het gezin was, maar zelf niet, dan mochten ze niet komen. We zaten zoveel mogelijk in de tuin (was mooi weer), maar ook wel binnen. Na handen wassen mochten ze haar 10 min vasthouden, geen kusjes. 
Mijn moeder is de enige die ik graag een paar dagen wilde hebben, omdat na 10 dagen de kraamhulp echt moest gaan en ik echt nog niks kon. Ik wilde mijn mamma ?❤️ Maar verder... Nee ik vond het prima zo.
 
 
Ons zoontje is bijna 2 en ik was de kraamvisites zooo snel zat! Iedere keer weer het zelfde verhaal...
Nu in feb uitgerekend, opa's oma's en broers/zussen mogen in de kraamweek even komen als de kraamzorg weg is. 
En daarna mogen ook wel goede vrienden  komen.. Maar meer doen wij niet... Vasthouden vind ik wel prima, als ze maar handen wassen
 
Wij wachten zowiezo tot na de lockdown. Opa en oma komen wel maar die passen ook op ons andere kindje en helpen nu ook als er iets nodig is. ( we grappen wel eens dat we bijna onder 1 huishouden vallen) de cijfers lopen zo hard op, en de baby heeft nog zo geen weerstand. Iedereen mag bij het raam langskomen en later halen we het wel in. Vind het jammer je wilt je kindje graag laten zien maar iedereen gaat met kerst toch meerdere bezoekjes doen... wij wachten wel even. Heb mijn familie al wel hierover ingelicht omdat het niet-echt gastvrij voelt maar krijg alleen maar begrip gelukkig.
 
Terug
Bovenaan