<p>Hai!</p><p> </p><p>Ik heb geprobeerd te zoeken of dit topic er al was, maar kon niets vinden. Is dat wel zo, dan sorry! Ik ben nu zo’n 6 weken zwanger (moet nog een echo krijgen, dus het is nog een beetje surrealistisch) en het zit me toch niet helemaal lekker wat mijn werk betreft…</p><p> </p><p>Het is namelijk zo dat er zwaar gestuurd wordt op dat mijn team en dus ik ook naar kantoor moeten komen. Nu zit ik er zo’n 1 à 2 dagen per week. Voor de beeldvorming: we werken in de zorg op het hoofdkantoor en ons werk kan prima thuis. Managers vinden dat dat goed is voor onze zichtbaarheid en de binding met de rest van onze collega’s op de werkvloer. </p><p> </p><p>Kijk, ik vind het helemaal prima, ware het niet dat het er VEEL te druk is, ik vind het er vies, je kunt elkaar niet passeren met 1,5 meter, er is slechte ventilatie en ook nog eens komen er collega’s constant dichtbij je staan om wat te bespreken, zelfs na herhaaldelijk vragen om achteruit te gaan. </p><p> </p><p>Kortom: ik wil eigenlijk niet meer naar kantoor. Buiten dat ik dat pas wil zeggen na m’n eerste echo (vooral door m’n gevoel dat m’n zwangerschap niet “echt” is ), weet ik al precies dat ik te horen krijg dat ik geen risicogroep ben. Maar ik vind dat los daarvan, het gewoon zeer onwenselijk is om überhaupt en totaal onnodig een virus op te lopen waar je ook nog eens heel erg ziek van wordt als zwangere vrouw.</p><p> </p><p>Hoe doen jullie dat? En hebben jullie een idee hoe ik dit kan aanpakken? Hopelijk hebben jullie een tip!</p>