Corona en zwanger

Na ruim twee jaar de dans te ontspringen moet ik er toch aan geloven dat ik ook corona heb.. net nu ik ruim 25 weken zwanger ben.
Ik ben snotverkouden en hoest mn longen uit mijn lijf, heeft iemand tips en/of ervaringen met corona tijdens de zwangerschap, ik maak mij toch wel een beetje zorgen..
 
Ik heb 2x Corona gehad. 1x niet zwanger, 1x toen ik 28 weken zwanger was.

Eerlijk gezegd heb ik me er nooit een moment zorgen om gemaakt. Mijn man en 2 dochters hebben ook Corona gehad, ook 2x. M'n dochters waren de eerste keer ook nog maar 13 maanden en 2.5 jaar oud, maar ze kwamen er prima doorheen.
Ook over de baby in m'n buik heb ik me eigenlijk nooit druk gemaakt. Die zit daar prima beschermd hoor. Zeker na al die jaren weten we ondertussen dat Corona in de meeste gevallen echt niet zo spannend meer is, zeker nu niet meer. Maar ik ben er ook nogal nuchter en relaxed in :)
Succes, hopelijk knap je gauw weer op. Maak je maar niet teveel druk om de baby hoor, die red het heus wel ;(
 
Hier ook voor de tweede keer Corona met 19 week, is allemaal prima verlopen. Voelde niet veel anders dan “normaal” ziek/verkouden zijn en met de baby is ook alles gewoon goed gegaan. Niet te veel zorgen om maken en mocht je het niet vertrouwen kun je altijd de verloskundige of huisarts even bellen
 
Ik heb ook Corona gehad tijdens mijn zwangerschap, wel vrij in het begin toen ik een week of 18 was. Heb me ook geen zorgen gemaakt, had alleen wel hele hoge koorts dus dat moest ik goed in de gaten houden
 
2 weken geleden heb ik ook corona gehad en behoorlijk ziek van geweest. Elke keer als ik dacht dat het wat beter ging, ging ik weer van alles doen en dat was achteraf niet slim. Goed uitzieken en luister naar je lichaam. Neem de tijd om te herstellen.
 
2x corona gehad in 1 zwangerschap. De 1e keer is waarschijnlijk de delta variant geweest rond de 16/17 weken. De 2e keer de omicron met 34 weken. Ben de 1e keer zieker geweest. Vooral veel hoesten, 2e keer beetje verkouden. Na de 1e keer heb ik groei echo's gehad en alles was goed. Heb nu een kerngezond jongetje van 3 weken op mijn borst liggen.

Snap heel goed de angst, maar denk dat het ook scheelt dat deze variant anders is dan de delta variant. Zorg er in elk geval voor dat je geen koorts krijgt, rustig aan doen en goed uitzieken?
 
Terug
Bovenaan