Corona-infectie invloed op IVF behandeling

<p>Hallo, </p><p>Mijn man en ik zitten momenteel in een rustmaand tussen  ivf-behandelingen in. Ik maak me zorgen omdat ik een corona-infectie heb opgelopen en mijn man waarschijnlijk ook (hij moet nog een pcr test krijgen). </p><p>We zijn beiden gevaccineerd. Heeft iemand ervaring met de slaagkansen van ivf na een coronabesmetting? Ik maak me een beetje zorgen dat onze slaagkansen nu lager zullen zijn.</p><p>bedankt voor jullie antwoorden!</p>

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij is het nu vooral belangrijk om te zorgen dat je man geen (hoge) koorts krijgt (tenzij je cryo's gaat laten terugplaatsen, dan maakt de zaadkwaliteit voorlopig niet zoveel uit natuurlijk). Als het plan is dat er een nieuwe punctie gaat plaatsvinden hierna (of in de komende 3 maanden), dan zou ik hem desnoods preventief aan de paracetamol zetten om te voorkomen dat langdurige/hoge koorts zijn zaadkwaliteit beinvloed. Hopelijk valt het mee qua ziekzijn, beterschap in elk geval. ;)

Wij hebben beide corona gekregen vlak voor we eigenlijk een nieuwe ivf/icsi poging mochten beginnen. Echt mega zuur! Mijn man heeft toen flinke koorts gehad 3 a 4 dagen. Hierdoor werd onze poging uiteindelijk 3 maanden uitgesteld anders hadden we gewoon mogen beginnen. Zowel mijn man als ikzelf hebben in de 3 maanden goed aan onze gezondheid gewerkt. Allebei netjes onze voedingssupplementen geslikt (deden we de eerste keer ook al wel), maar zijn zaad was ineens superzaad en de kwaliteit van mijn eitjes was veel beter als onze eerste poging. Wij waren toen we corona kregen niet gevaccineerd en gelukkig een sterk lichaam wat corona met milde klachten heeft overwonnen. Enige is dus dat als je man koorts krijgt er een kans is dat een nieuwe poging 3 maanden wordt uitgesteld. Dus je zou hem preventief paracetemol kunnen laten slikken om geen hoge koorts te laten krijgen dat was een tip die wij ook kregen maar hij had toen al 2 dagen koorts gehad dus veel zin had het bij ons niet meer. Bij ons waren de resultaten na corona dus zelfs beter als ervoor.

Dit staat er online op de site van het radboud ziekenhuis: (zie kopje na infectie)

https://www.radboudumc.nl/afdelingen/verloskunde-en-gynaecologie/onze-aandachtsgebieden/voortplantingsgeneeskunde/informatie-rondom-covid-19/onze-zorg-tijdens-corona

Bedankt voor jullie snelle reactie!
Het stelt me gerust om te lezen (via het linkje van BibiWa - bedankt!) dat het precies nog geen duidelijke impact heeft op de vrouwelijke vruchtbaarheid (uit de PCRtest kwam dat ik erg veel virus in mijn lichaam heb momenteel :s). 
Voorlopig maakt mijn man geen hoge koorts aan, maar de paracetamol-tip ga ik zeker onthouden. Ons doel is nu vooral de koorts laag houden ;).
@Zwindo, dat moet erg zuur geweest zijn! Ik kan me voorstellen dat dit echt balen was... goed dat jullie er iets positiefs van hebben gemaakt door gemotiveerd op jullie levensstijl te letten. Heel blij voor jullie dat dit achteraf ook z'n vruchten heeft afgeworpen en dat corona niet voor langere termijneffecten heeft gezorgd. Dat geeft ons ook goeie hoop! Erg bedankt voor je reactie.
Het zijn toch zorgen die er nog eens bij komen, bij een IVF-traject. Daarom heel erg bedankt om de tijd te nemen om te reageren, dan kunnen we het wat loslaten en beginnen uitzieken :)
Vele groetjes!

Fijn dat je gerustgesteld bent! Ik wens je heel veel succes met het traject! Ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben :)

Terug
Bovenaan