Corona vaccin en borstvoeding

Hi dames,

Wie heeft zich tijdens de borstvoedingsperiode laten vaccineren tegen Corona? Ons dochtertje is nu 4 weken oud en ik sta op het punt om mijn 1ste vaccinatie te halen maar ineens slaat de twijfel weer toe. Ik hoorde namelijk vanuit verschillende hoeken dat de productie bij sommige dames een aantal dagen een stuk minder werd na vaccinatie. Nu is mijn borstvoeding nog niet super stabiel waardoor ik al een aantal keer flink m’n best heb moeten doen om dit weer op de rit te krijgen. Doe ik er dan wel goed aan om mij nu te laten vaccineren of is het beter om nog een aantal weken te wachten totdat mijn BV wat stabieler is.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Als je hem haalt, kan je aangeven dat je borstvoeding geeft en dat je de prik in je been wil. Je arm zit dichter bij je borst dan je been. Dat hebben meerdere vriendinnen van min gedaan.

Hm ja. Ik heb er helaas slechte ervaringen mee..
Na de eerste liep mijn productie heel erg terug. Ik heb het gelukkig weer redelijk op gang kunnen krijgen door heel veel extra te kolven, maar het is niet meer teruggekomen op het huidige niveau. Na de tweede liep mijn productie echter zó veel terug dat ik het niet meer goed kreeg en ben ik ook flesvoeding gaan geven.
Toen ik er na 2 weken nog een eerste menstruatie bovenop kreeg was het borstvoedingsverhaal helemaal afgelopen ☹️. Kreeg hooguit nog 20cc met kolven én mn dochtertje had duidelijk nooit genoeg na een voeding.

Ik zelf had als ik het had geweten een maand of 2 langer gewacht denk ik.. maargoed, dat is mijn situatie. Gelukkig heeft niet iedereen er zo’n last van!☺️

Ik gaf een maand of vier bv bij de eerste prik en 6 bij de tweede. Bij beide prikken eigenlijk geen noemenswaardige veranderingen ervaren. Zowel niet bij m'n dochter als tijdens het kolven.

Ik heb ook corona vaccinatie gehad toen mijn kindje rond de 4 weken was. Ik voedde (en voed nog steeds) op verzoek. Heb niks gemerkt qua productie. Misschien dat hij destijds wat vaker heeft gedronken, maar niet zodanig dat het opviel.
Daarbij: als je corona krijgt ( en die kans is best groot wanneer je dat nog niet hebt gehad), heb je kans dat je zo ziek wordt dat je geen energie meer hebt voor de borstvoeding (zelfde geldt voor een flinke griep).
Ik merk dat bij een simpele verkoudheid m'n productie al minder wordt, dus dat zal bij griep of corona alleen maar erger zijn.

Ik heb mijn prik gehaald bij 4 maanden, en heb niets gemerkt qua productie.

Ook toen ik Corona had, heb ik niets gemerkt overigens.

Nooit geweten dat invloed zou kunnen hebben gehad, ook niks gemerkt hier. Ik heb de prikken gehad toen mijn dochter 3 maand oud en 2e prik 4 maand oud was.

Terug
Bovenaan