Corona

<p>Hee allemaal,</p><p> </p><p>wij hebben laatst Corona gehad en nu vroeg ik me af of dat negatieve effecten heeft op de vruchtbaarheid van man of vrouw ? </p>

Hoge koorts heeft invloed op het sperma van de man. Zaad heeft een cyclus van 3 maanden, dus als je man hoge koorts heeft gehad of anderszins erg ziek is geweest, dan is de kans groot dat de kwaliteit van het sperma 3 maanden later slecht(er) is. 

Ik denk dat niemand je hier (helaas...) antwoord op kan geven... Corona is zo’n nieuwe ziekte (ook al voelt het alsof het virus er al heeeeel lang is..) dus kan er nog niet goed onderzoek naar gedaan zijn. Voordat je hier antwoord op kan geven, gaan er jaren van onderzoek overheen. 
Zoals mijn voorganger al zei; koorts kan wel effect hebben, maar koorts is een symptoom en kan samen gaan met heel veel dingen. De invloed van koorts  weten we inmiddels vrij veel over, maar dat zegt nog niet  zoveel over het corona-virus op zich..
Hopelijk ben je snel zwanger! Succes!

Hier een ervaringsdeskundige. Wij zitten sinds vorig jaar in de medische molen. Zaad is in maart vorig jaar gecontroleerd. Was perfect superzaad Mijn man heeft 1,5 maand geleden Corona gehad. Gister eerste iui en ik was ook bang voor zijn kwaliteit zwemmers. Hij had een score van 15 (waar 5 het gemiddelde is)! Met zijn zaad is dus helemaal nix aan de hand en nog steeds superzaad. Laat je niet gek maken door Google. Mij gynaecoloog zei dat het zelden voorkomt dat zaad wat goed is, aangetast wordt door koorts. Slecht zaad kan wel slechter worden. Maar ook Corona doet helemaal nix. Gezond leven, dat is het allerbelangrijkste! 

Terug
Bovenaan