Corona

Er zal vast al een topic over zijn. Maar wij zijn thuis vandaag positief getest op corona. Echter maak ik mij zorgen om mijn kleine meisje en vraag ik mij af of er meerdere ouders zijn en hun baby wel of niet heeft laten testen. Mijn meisje is 3 maandjes oud. Voel me best schuldig.

Ik vraag mij altijd af wat de meerwaarde is van testen bij zo'n jong kind. Jullie hebben corona, dus als ze ziek wordt is de kans groot dat dit ook corona is.

Ik heb mijn dochter (maar die is 15 maanden) wel laten testen. Viel alles mee, ze deden het alleen in de mond en dat deed geen pijn. Zou het zo weer doen. 3 maanden is wel erg klein. Maar het lijkt me wel fijn om te weten waar je aan toe bent. Kijk gewoon wat goed voelt..

Wij zijn net uit quarantaine. We hebben het alle 4 gehad. Bewust niet laten testen. Ze waren grieperig en benauwd dus we wisyen genoeg. Baby is 3 dagen goed ziek geweest 2 dagen heftige korts en klonk goed vol: zo snel als het kwam ging het weer. Peuter had een paar keer verhoging wat verkouden. Veel beterschap!

Hier ook corona gehad met 2 kleine kinderen (3 jaar en 1 jaar)

Wij hebben ze niet laten testen. Het was in november en toen werden kinderen nog niet getest, nu 'moet' dat ineens wel. Mijn kinderen waren verkouden in die periode dus ik ga ervan uit dat ze het gehad hebben. Het interesseert me eigenlijk helemaal niet of ze het wel of niet gehad hebben, heeft geen toegevoegde waarde voor mij.

Maar de test bij kleine kinderen is alleen met speeksel en stelt écht niks voor. Dus als je het graag wilt weten, moet je haar gewoon laten testen, is niet zielig!

Ik heb contact gehad met de ggd en bij ons doen ze het alleen via het neusje dus ik zie er erg tegen op. T ergste waar ik me ook druk om maak is omdat ze ook een long aandoening heeft. En daarom twijfel ik. Ze niest wel wat en soms een hoesje maar nog geen koorts geconstateerd gelukkig.

De regels zijn nu idd dat je kind 0-4jr pas met koorts of benauwdheid en de verkoudheidsklachten “moet” laten testen. Zie ook rivm. 
Wij hebben onze dochter van 21mnd laten testen, ggd heeft testlocaties voor kinderen. Je mag uit de auto, nemen de tijd voor uitleg en ze krijgen een kadootje en dapper diploma. 
In de regio Gelderland noord oost, testen ze 1-2cm in de neus en in de mond/ wang voor de speeksel. 
mijn ervaring was goed en fijn en ik zou zo weer gaan. 
succes! En hoop dat jullie snel beter worden. 

Ik zat ook met corona thuis met een baby van 4 maanden. Ik heb mijn baby niet laten testen. Dit had voor ons ook geen meerwaarde. Hij was een paar dagen koortserig en hij heeft op en af moeten hoesten. Nu nog steeds trouwens en hij is alweer 7 maanden ondertussen. Mijn peuter van 3 had destijds geen klachten. Evenals mijn man die 3 keer negatief is getest en de 4e keer positief. Je verandert er verder niets aan, ook niet als je weet of je baby het wel of niet heeft. Zolang je kind niet ziek is, is het alleen maar fijn en anders even goed in de gaten houden met de eventuele klachten. 

Terug
Bovenaan