Ik weet niet zeker of mijn zoontje corona gehad heeft, maar toen mijn man vorig jaar december corona had, was mijn zoontje (toen 9 maanden) ook verkouden (en ik ook, maar ik had geen corona, geloof wel 4x getest omdat ik dus wel klachten had en in contact was met mijn man). Destijds was het nog geen beleid om zulke jonge kinderen te testen. In maart had mijn man opnieuw corona, en waren zowel mijn zoontje als ik weer ziek (mijn zoontje en ik zijn sowieso om de haverklap ziek van alles wat er rond gaat op de kinderopvang en mijn man eigenlijk nooit, behalve als hij corona heeft dus) maar zowel mijn zoontje als ik zijn negatief getest die keer.
Als het corona was wat mijn zoontje had toen mijn man de eerste keer corona had, dan is dat gelukkig erg mild verlopen. Maar zeker weten doen we het niet: ik had immers ook iets anders te pakken en mijn man heeft mij ook niet besmet, waarom zou hij mijn zoontje dan wel besmet hebben? Tot februari dit jaar werden jonge kinderen volgens mij echt alleen getest bij ernstige symptomen en dat is gelukkig zeldzaam voor jonge kinderen. Ik zou me dus niet al te druk maken, maar wel uiteraard je kindje goed in de gaten blijven houden. Ik vond het ook spannend destijds.