Corona

<p>Heeft er iemand ervaring met het verloop van corona bij een baby/dreumes. Mijn dochter is net 1 geworden en mijn vriend is net positief getest… Hij heeft (nog) geen klachten maar ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen, mocht mijn dochter ook besmet raken/zijn.  </p>
 
Wij hebben een jaar terug corona gehad, mijn kinderen waren toen 3 jaar en 1 jaar.

Wij waren allebei een dag of 2 echt beroerd en toen nog een dag of 5 verkouden en kortademig. Maar dat was alles, dus prima!
Mn dochters waren ietwat verkouden die week, dat was alles. (Kleine) kinderen hebben er meestal echt amper last van hoor, vaak is het hooguit een verkoudheidje.

Een paar maanden later kregen we met z'n allen flinke buikgriep, nou dat was 100x heftiger dan Corona hahaha! Sterkte!
 
Ik weet niet zeker of mijn zoontje corona gehad heeft, maar toen mijn man vorig jaar december corona had, was mijn zoontje (toen 9 maanden) ook verkouden (en ik ook, maar ik had geen corona, geloof wel 4x getest omdat ik dus wel klachten had en in contact was met mijn man). Destijds was het nog geen beleid om zulke jonge kinderen te testen. In maart had mijn man opnieuw corona, en waren zowel mijn zoontje als ik weer ziek (mijn zoontje en ik zijn sowieso om de haverklap ziek van alles wat er rond gaat op de kinderopvang en mijn man eigenlijk nooit, behalve als hij corona heeft dus) maar zowel mijn zoontje als ik zijn negatief getest die keer. 
Als het corona was wat mijn zoontje had toen mijn man de eerste keer corona had, dan is dat gelukkig erg mild verlopen. Maar zeker weten doen we het niet: ik had immers ook iets anders te pakken en mijn man heeft mij ook niet besmet, waarom zou hij mijn zoontje dan wel besmet hebben? Tot februari dit jaar werden jonge kinderen volgens mij echt alleen getest bij ernstige symptomen en dat is gelukkig zeldzaam voor jonge kinderen. Ik zou me dus niet al te druk maken, maar wel uiteraard je kindje goed in de gaten blijven houden. Ik vond het ook spannend destijds.
 
Mijn zoontje van 2 had lichte verkoudheidsklachten. Moet zeggen dat hij doorgaans bij een gewone verkoudheid zieker is.
 
Onze kleine man van 8mnd had 2 dagen koorts en voor de rest een beetje hoesten dat was het. Succes!
 
Wij hebben ook net corona gehad met een kindje van 2 en 4 maanden.
Wij waren beide positief dus ga er vanuit dat de kinderen het ook hebben gehad.
De oudste heeft 2 dagen diarree gehad en beetje hoesten en de jongste heeft veel gehoest en nu nog een snotneusje. Beide geen koorts of erg ziek geweest..
Wij daarin tegen wel?
Bij de meeste kinderen verloopt het mild zo ver ik in mijn omgeving gezien heb (ook bij hele kleintjes)
Beterschap!
 
Terug
Bovenaan